Pe majoritatea drumurilor sunt instalate borduri noi din beton, care sunt mult mai putin rezistente decat cele din granit. Chiar edilii au recunoscut ca multe din bordurile din beton se strica dupa nici trei ani, iar cele din granit ajung pana la 100 de ani.

Cu toate acestea, ei prefera sa foloseasca materialul de calitate mai proasta sub pretextul ca e mai ieftin. Astfel, se cheltuiesc, numai in aceasta vara, peste 60 de miliarde de lei vechi pentru montarea bordurilor din beton, care peste trei ani ar trebui schimbate. Toate acestea pe banii bucurestenilor platitori de taxe si impozite, care vor fi nevoiti sa suporte aceste cheltuieli si peste cativa ani. Autoritatile au acceptat sa instaleze borduri din granit doar pe cateva strazi, majoritatea din zona centrala, spunand ca acestea sunt mai importante si merita folosite materiale mai bune.

Afacerea bordurilor inlocuite a luat amploare in ultima vreme, de cand edilii de la toate primariile au inceput o campanie frenetica de reabilitare a strazilor. Mici sau mari, din centru sau de la periferie, arterele de circulatie au intrat in reparatii sau sunt programate pentru modernizare. Pe strazile incluse in planurile de modernizare se inlocuiesc si bordurile, indiferent daca sunt in stare proasta sau cat de cat buna. Inlocuirea bordurilor vechi si stricate ar fi justificata daca edilii ar folosi materiale rezistente, care sa nu mai necesite repetarea operatiunii peste cativa ani. Insa primariile prefera sa utilizeze, la majoritatea lucrarilor, bordurile din beton pe motiv ca sunt ieftine.

Citeste si:

Edilii nu au tinut cont de faptul ca acestea sunt proaste, iar multe nu rezista nici trei ani, fiind necesara apoi inlocuirea lor. Bordurile din granit sunt mult mai rezistente, iar durata lor de viata ajunge la 50-100 de ani. Fiind mai bune calitativ, sunt si mai scumpe, pretul lor fiind de aproape 15 ori mai mare decat al celor din beton. Oricum, folosirea lor ar fi mai rentabila pentru ca nu ar mai trebui schimbate in urmatorii 50-100 de ani, nu s-ar mai cheltui bani cu forta de munca si nu s-ar mai deschide tot timpul santiere pe strazile Capitalei.

Edilii au cheltuit peste 6 milioane de lei pe bordurile din beton, stiind sigur ca acestea nu vor rezista, iar lucrarile vor trebui reluate peste cativa ani. Toate acestea pe banii bucurestenilor, care platesc anual pentru afacerile cu borduri din beton.

Primaria Capitalei lucreaza pe 50 de strazi principale

Primaria Capitalei are in lucru, in prezent, inlocuirea bordurilor pe 50 de strazi principale, dintre care doar pe 10 se foloseste piatra, iar pe restul betonul. Lungimea totala pe care se schimba bordurile este de peste 100.000 de metri liniari, din care peste 70.000 sunt ocupati cu bordurile din beton. Acestea costa 1,5 milioane de lei, daca avem in vedere faptul ca un metru liniar de borduri din beton se achizitioneaza cu 20 de lei.