„Echipa noastra a avut o reactie critica la sloganul actual al turismului romanesc 'Simply Surprising>>, pentru ca nu comunica esenta Romaniei pentru potentialii vizitatori“, afirma Richard Batchelor, seful echipei de consultanti internationali din cadrul Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT). Acestia au elaborat Master Planul pentru dezvoltarea turismului national, document care identifica punctele slabe ale industriei turistice de la noi.

Astfel, sloganul „Romania, mereu surprinzatoare“ va fi in continuare folosit in campania de promovare a turismului romanesc doar pina cind se va gasi un brand de tara. „Pina la organizarea unor licitatii, procesul de schimbare a brandului turistic este un proces complex, de durata, care se va realiza in citeva luni“, precizeaza Lucia Morariu, secretarul de stat pentru turism. Morariu a mai adaugat ca Master Planul nu presupune in primul rind bani, ci vointa politica, documentul urmind sa obtina sau nu aprobarea Guvernului. „Banii vor veni in primul rind din fondurile UE. Aproximativ 150 de milioane de euro sint destinati constructiei si promovarii brandului Romania turistica, a destinatiilor turistice, precum si a centrelor turistice, iar diferenta, pina la 700 de milioane de euro o reprezinta fonduri europene care vor fi obtinute de catre autoritatile locale“, a mai spus secretarul de stat.