Compania Cardoen, importatorul mașinilor Brilliance BS6 in Belgia, a comandat 120 de unitățți, dintre care vanduse nouă, pană in momentul testului ADAC. Importatorul le va da banii inapoi celor care au cumpărat berlina chinezească pană acum.

ADAC, Automobil Clubul German, a testat automobilul conform reglementărilor EuroNCAP, organizația independentă abilitată să facă teste de siguranță in Europa, și a constatat că in cazul unui impact, automobilul oferă foarte puțină protecție ocupanților săi. La testele care au simulat un impact fromtal și lateral la viteze de 64 km/h, mașina BS6 a obținut numai o stea din cinci posibile, in timp ce mare parte dintre mașinile europene testate au obținut patru sau cinci stele. Dacia Logan a primit trei stele la testele EuroNCAP in iunie 2005, rezultat conform cu așteptările grupului Renault.

BS6 a obținut un rezultat la fel de slab ca și un alt model chinez testat de ADAC, acum un an și jumătate. Organizația germană a testat mașina de teren Landwind produsă de constructorul Jiangling și a conchis că in caz de impact, efectele asupra șoferului și pasagerilor ar fi catastrofale. La fel ca și BS6, Landwind a fost retras de pe piața.

Citeste si:

Reprezentanții Brilliance au spus că vor imbunătăți modelul și vor trimite un prototip spre testare la ADAC luna viitoare. Pană acum, Shenyang Brilliance Jinbei a vandut in Europa 350 de mașini, iar ținta declarată este să vandă 158.000 de berline pe continentul european in următorii cinci ani. BS6 a fost prezentat in primăvară la salonul de la Geneva și costă intre 19.000 și 23.000 de euro.

Brilliance a vandut anul trecut 200.000 de mașini, iar in China are licență de producție BMW și MINI, informeaza Newsin.