Acesta a adaugat ca studiul de prefezabilitate pentru realizarea drumului a fost deja initiat. "Vrem sa facem acest studiu pe un drum expres care va lega Craiova de Galati si care va cuprinde o axa de noua localitati. Este o axa economica extrem de importanta, care va duce la dezvoltarea oraselor prin care va trece", a spus Orban.

Pentru inceput, studiul va viza tronsonul Craiova - Pitesti. "Am demarat efectuarea studiului de prefezabilitate a acestui drum pe portiunea Craiova - Pitesti.

Un asemenea drum permite deplasarea cu 90 kilometri la ora, fiind, de regula, construit pe doua sau patru benzi, lasand la un moment dat posibilitatea largirii pentru o autostrada", a precizat ministrul.

Nemultumit de firma care realizeaza centura ocolitoare a Craiovei

Ministrul Transporturilor a adaugat ca in perioada urmatoare va lua legatura cu Astaldi, companie italiana de constructii, care a realizat centura ocolitoare a Craiovei, intrucat au fost sesizate unele "neconformitati".

"Am purtat o discutie cu directorul regionalei de aici, Adrian Lumezeanu, care mi-a spus ca, desi a fost finalizata centura, ea nu a fost receptionata.
Nu a fost receptionata pentru ca sunt unele neconformitati, mai precis drumul este, pe unele portiuni, in valuri. Peste doua saptamani ma voi intalni cu cei de la Astaldi si le voi spune sa remedieze problema", a mai spus Orban.

Citeste si:

Lucrarile la centura de nord a Craiovei au fost executate de firma italiana Astaldi, printr-un imprumut contractat de Guvern de la Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala. Investitia a fost evaluata la 26 de milioane de euro si ar fi trebuit sa fie receptionata in luna martie. Conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale a anuntat in luna aprilie initierea procedurilor pentru derularea unui proiect de investitii in valoare de 1,2 miliarde de euro, care vizeaza amenajarea unor drumuri rapide, pe anumite tronsoane, ca solutie intermediara intre autostrazi si drumuri nationale.

Proodeftiki, afara de pe DN 6

Statul a inceput procedurile de reziliere a contractului cu firma elena Proodeftiki pentru o lucrare de infrastructura, intre localitatile Filiasi si Ciochiuta, dupa ce firma a parasit santierul pe DN 6, a anuntat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Ministrul a afirmat ca rezilierea contractului cu consortiul Proodeftiki - Atena va fi urmata de organizarea altei licitatii pentru atribuirea lucrarilor.

"Firma a parasit lucrarile pe care le executa. Am dispus demararea procedurilor de reziliere si reluarea licitatiei de contractare a lucrarilor. Trebuie sa marim ritmul, pentru ca lucrarile contractate pe ISPA, la fel ca acest drum, trebuie finalizate pana in 2010, in caz contrar trebuie sa scoatem banii din buzunar", a mentionat Orban.

In 2002, Comisia Europeana si fostul Minister al Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei au aprobat contractul de executie a lucrarilor, in valoare de 21,48 milioane de euro, pentru drumul de la Filiasi la Ciochiuta, in lungime de circa 130 kilometri. Proiectul este finantat in proportie de 75% din fonduri europene, diferenta fiind asigurata de Guvern.