DNA sustine ca expertiza tehnico-maritima si financiara dispusa in 2006 este in curs de desfasurare. Procurorii vor sa stie cum s-au pierdut 16 nave maritime-mineraliere si sa stabileasca daca cei care au facut asocierea CNM Petromin cu grupul de firme Torvald Klaveness Oslo din Norvegia, in anii 1991-2000, cand au disparut navele.

Potrivit primei expertize, statul roman a fost pagubit cu peste 11.000 miliarde de lei. PNA a platit pentru prima expertiza 10.000 de euro in 2004, cand dosarul a fost inaintat Instantei Supreme. Cea de-a doua expertiza a fost dispusa dupa ce DNA a infirmat solutia data de procurorii PNA, care au decis in 2004 trimiterea in judecata a lui Basescu, alaturi de alte 79 de persoane.

Prima expertiza tehnica in dosarul ''Flota'' a fost una plina de surprize. Dupa ce a fost tinuta la secret, din aceasta s-a aflat ca Traian Basescu si unul din oamenii sai din casa, Calin Marinescu, acesta din urma fiind secretar de stat la Transporturi in mandatul Basescu, au fost cei care au dus la punerea pe butuci a flotei romanesti. Cei care au redactat prima expertiza au sfarsit prin a fi la randul lor anchetati. Seful DNA a blocat in 2005 dosarul ''Flota'' si a refuzat sa-l trimita inapoi instantei de judecata. In schimb a recunoscut ca a conversat cu inculpatul Traian Basescu la telefon, cel care l-a numit sef la anticoruptie prin decret prezidential.

La emisiunea 100% de la postul Realitatea TV din 11 aprilie, Morar a recunoscut ca a avut mai multe discutii telefonice cu Traian Basescu despre ''chestiuni care nu tin de dosare''. Totusi, una din discutii, dupa cum a recunoscut Morar, s-a referit la problema cercetarii presedintelui in dosarul ''Flota''. Desi nu a infirmat rechizitoriul ''Flota'', Daniel Morar a pretins ca un procuror ar administra o expertiza in dosar, pe banii statului. Inalta Curte nu a permis DNA sa reia urmarirea penala atunci, ci doar sa refaca actul de sesizare al instantei - obligatie ce revine exclusiv lui Daniel Morar.

Citeste si:

Cea de-a doua expertiza din dosarul �Flota� a costat statul roman peste 43.000 de euro. Procurorii anticoruptie care lucreaza in dosarul in care este inculpat si Traian Basescu trebuie sa primeasca pana pe 2 iulie raportul expertizei financiare. In functie de acest document, magistratii vor putea stabili modul in care s-a pierdut flota romaneasca. Biroul de Presa al Directiei Nationale Anticoruptie sustine ca expertiza tehnico-maritima si financiar contabila dispusa la data de 24 octombrie 2006 este in curs de desfasurare.

Procurorii care ancheteaza cazul trebuie sa descopere modul in care flota romaneasca a pierdut 16 nave maritime-mineraliere de mare capacitate. Magistratii trebuie sa stabileasca daca prin infractiuni comise de cei care au asociat CNM Petromin cu grupul de firme Torvald Klaveness Oslo din Norvegia, in perioada 1991-2000, s-au pierdut navele.

Potrivit primei expertize, statul roman a fost pagubit cu peste 11.000 miliarde de lei. Parchetul National Anticoruptie, actualul DNA, a platit pentru prima expertiza 10.000 de euro in 2004, cand dosarul a fost inaintat Instantei Supreme. Cea de-a doua expertiza a fost dispusa dupa ce DNA a infirmat solutia data de procurorii PNA, care au decis in 2004 trimiterea in judecata a lui Basescu, alaturi de alte 79 de persoane. Initial, in dosarul �Flota�, au fost cercetate 136 de persoane, 80 fiind deferite justitiei, in 10 august 2004, iar pentru altele 51 procurorii au separat faptele.

Printre cei trimisi in instanta sunt fostii ministri ai Transporturilor Traian Basescu, Paul Teodoru si Aurel Novac, fostul presedinte al Fondului Proprietatii de Stat, Radu Sarbu, fostii secretari de stat Calin Dragomir Marinescu, Gheorghe Adrian Marinescu si fostul primar al Timisoarei, Viorel Oancea.