Pentru a linisti spiritele incinse ale bucurestenilor, obligati din cauza traficului infernal sa circule cu autobuzele, RATB si Primaria Municipiului Bucuresti au decis sa cumpere inca 500 de autobuze nearticulate cu podea coborata, de data aceasta cu aer conditionat si pentru compartimentul de calatori. Afirmatia ii apartine purtatorului de cuvant al RATB, Mihai Vladarau, care ne-a informat ca, desi intentia Regiei era de a economisi cat mai multi bani pentru achizitia a cat mai multe astfel de autobuze, decizia i-a nemultumit pe bucuresteni.

"Am luat 40 de autobuze in plus din economiile pe care le-am facut cumparand Mercedes Citaro cu aer conditionat doar in cabina soferului. Unul dintre motivele pentru care am luat o astfel de decizie au fost costurile ridicate aferente instalarii aerului conditionat in ambele compartimente", ne-a mai spus Vladarau.

El ne-a informat ca data-limita pentru depunerea si deschiderea ofertelor privind licitatia deschisa aferenta celor inca 500 de autobuze solo (nearticulate - n.n.) este marti,12 iunie, criteriul aplicat pentru atribuirea contractului fiind pretul cel mai mic. Citand producatorii, Mihai Vladarau a sustinut ca valoarea unui vehicul dotat cu aer conditionat poate fi majorata cu pana la zece la suta fata de pretul initial.

Capitala are autobuze Citaro fara climatizare

La data de 22 mai a.c., divizia de autobuze si autocare a DaimlerChrysler, EvoBus Romania, anunta ca a livrat cu succes toate cele 500 de autobuze Citaro catre Regia Autonoma de Transport Bucuresti.

"Procedura de atribuire a contractului de furnizare de produse pentru alte 500 de autobuze tocmai a fost deschisa si avem incredere ca RATB va alege conceptul testat Mercedes-Benz ", declara atunci Deniz Kuluhan, directorul de vanzari si marketing EvoBus Romania. Potrivit acestuia, EvoBus Romania a livrat autobuzele "conform caietului de sarcini, unde s-a solicitat un sistem de climatizare cu aer conditionat doar pentru cabina soferului".

Contractul a fost semnat in luna decembrie 2005, dupa ce EvoBus GmbH a castigat licitatia la care au participat nu mai putin de 37 de companii internationale. Dintre acestea, doar patru au depus ofertele si numai doua au fost acceptate, Iris Bus din Franta si Evobus Citaro Gmbh din Germania.

Mercedes-Benz Citaro a vandut in Europa 15.000 de unitati, dintre care 500, cu lungime de 12 metri, la standard de poluare Euro 3, ruleaza pe strazile Capitalei.

Citeste si:

Promisiuni de aer conditionat...

Dupa "lansarea" in trafic a primelor 15 autobuze, directorul general al RATB, Gheorghe Aron, anunta ca acestea sunt omologate, respectand normele comunitatii europene. Vehiculele au sistem de climatizare cu turboventilatie, dar acest lucru nu este sesizabil in conditii de supraaglomerare.

"Vom avea in vedere, incepand cu aceasta saptamana (aproximativ jumatatea lunii iunie 2007 - n.n.), montarea unor aparate de aer conditionat in spatiul calatorilor, dar acest lucru va presupune inca 8.000 sau 10.000 de euro in plus pentru fiecare autobuz achizitionat, in total 4 milioane de euro. De asemenea, trebuie stiut ca instalatia de climatizare in autobuze nu poate functiona la fel ca in alte spatii inchise, in conditiile in care usile se deschid permanent, in statii", a declarat atunci directorul RATB. Gheorghe Aron a precizat ca este interesat personal sa adapteze aceste autobuze la conditiile din Romania, unde numarul celor care folosesc mijloacele de transport in comun este mai mare decat in celelalte tari. "Am ales oferta superioara din punct de vedere tehnic si ca pret. Un autobuz Mercedes costa 188.000 de euro", declara directorul RATB.

...care n-au avut rezultatul scontat

Contactat telefonic, Mihai Vladarau ne-a explicat ca, in momentul de fata, autobuzele Citaro nu au aer conditionat. "S-au montat, de proba, doua instalatii de aer conditionat pe autobuzele Citaro, dar acestea n-au avut rezultatul scontat. Clima nu facea fata la intreaga suprafata a autobuzului si la numarul mare de persoane care pot circula cu acest mijloc de transport. Costurile s-au dovedit, de asemenea, a fi destul de mari, odata ce pretul unei singure instalatii de aer conditionat se ridica la 350 milioane lei", ne-a mai spus Vladarau, precizand ca "se analizeaza solutia".

Trei ofertanti pentru modernizarea liniei de tramvai din Dr. Felix

Ieri, la sediul RATB s-au deschis ofertele pentru licitatia deschisa privind modernizarea liniei de tramvai din Strada Dr. Felix - cale de rulare si linie aeriana de contact.
Ofertanti au fost asociatia internationala Zietelsky si Max Weber (actionari din Germania si Austria), asociatia romaneasca formata din SCT Drum Art si Mari Vila si consortiul grecesc Themeli SA.

Precizand ca ofertele urmeaza sa fie analizate de comisia de specialitate, Mihai Vladarau ne-a informat ca si de data aceasta criteriul aplicat pentru atribuirea contractului este pretul cel mai mic.