Oricand la metroul bucurestean se poate intampla un accident extrem de grav. Accident care ar putea face sute de victime. Catastrofa este foarte posibila datorita unor deficiente tehnice, consemnate in zeci de note de constatare ale specialistilor. Note de constatare neluate in seama de sefii Metrorex datorita intereselor politico-financiare ale tuturor celor care s-au perindat la conducerea metroului bucurestean: de la Gheorghe Udriste, omul de incredere al lui Basescu, pana la Liviu Soava.

Nu cu mult timp in urma, ZIUA a publicat o ancheta in care erau dezvaluite o parte din dedesubturile unei paguboase afaceri, denumita "Bombardier". Era vorba de achizitionarea de catre Metrorex SA, in conditii extrem de dubioase, a unor rame de metrou de la concernul "Bombardier Transportation". "Sforarul" intregii afaceri este, conform datelor detinute de ziarul ZIUA, Gheorghe Udriste, fost director al Regiei Metrorex si actualmente director general al Directiei Transporturi din cadrul Primariei Capitalei. Udriste este, cum spuneam, unul dintre oamenii de incredere ai lui Basescu si ai lui Adriean Videanu.

De altfel, actualul presedinte suspendat este cel care l-a reactivat pe Udriste dupa ce a fost dat afara, pentru fapte de coruptie, de la conducerea Metrorex, numindu-l director in Primaria Capitalei, in perioada in care Basescu ocupa fotoliul de primar general. De asemenea, actualul director al regiei de transport subteran, Liviu Soava, este cel care a facut parte din comisia care a recomandat incheierea contractului cu firma "Bombardier Transportation".

Nepasarea directorului Soava

Citeste si:

Detaliile publicate in ancheta ZIUA de la mijlocul lunii martie a.c. au facut ca documente absolut incendiare sa fie trimise redactiei noastre, in speranta ca va fi tras un semnal de alarma asupra gravelor ilegalitati si defectiuni tehnice care, oricand, pot pune in pericol viata a sute, poate chiar mii de oameni. Iar defectiunile de la metrou nu sunt de ieri, de azi. Rapoartele in posesia carora a intrat ZIUA atesta ca vagoanele tip Bombardier inca din 2004 aveau mari probleme tehnice. Asta nu a impiedicat insa conducerea de atunci, reprezentata de directorul general Marius Lapadat, si cea actuala, reprezentata de Liviu Soava, sa continue relatia de afaceri cu "Bombardier Trasportation".

Actualul director general Liviu Soava, in iunie 2004, cand a fost intocmita nota de constatare, lucra in cadrul Serviciului Tehnic si era membru al comisiei complexe care a intocmit si a semnat documentul. Asadar, Soava cunoaste foarte bine toate deficientele grave care afecteaza siguranta metroului bucurestean dar se complace in aceeasi indiferenta criminala care i-a caracterizat si pe ceilalti fosti lachei ai lui Basescu care s-au perindat la conducerea Metrorex.

Roti incinse

In cuprinsul notei de constatare din iunie 2004, intocmita de un colectiv complex de specialisti din cadrul Metrorex sub egida Serviciului Siguranta Circulatiei si Control (SCC), sunt relatate pe larg deficientele constatate la calea de rulare, provocate de vagoanele Bombardier. Verificarea a fost efectuata pe calea de rulare de pe Magistrala a II-a de metrou, la depoul IMGB 2 precum si pe interstatia Piata Romana - Piata Victoriei 1, fir 1 si fir 2. Iata cateva din aceste constatari ale specialistilor, asa cum au fost ele consemnate in nota de control: