Proiectul "Romania-Fabulospirit" trebuie regindit, intrucit ar putea face mai mult rau decit bine tarii noastre daca este gresit aplicat, a declarat ieri ministrul de Externe, Adrian Cioroianu. El a specificat ca va revizui si procedura de atribuire a contractului, care s-a facut prin incredintare directa firmei GAV Scholz&Friends, desi, la valoarea sa, de 110.000 de euro, ar fi trebuit organizata licitatie.

"Atita vreme cit ideea n-a fost agreata la nivel intern, nu stiu de ce ar avea succes la nivel extern", a spus Cioroianu. El a mentionat ca un astfel de proiect este necesar si oportun, dar trebuie facuta o reevaluare a ideii. Ministrul de Externe a mentionat ca va avea o discutie cu firmele implicate in proiect, pentru a vedea "ce se poate recupera". Agentia GAV Scholz&Friends nu a dorit sa comenteze declaratiile ministrului.

MAE anunta, pe 22 februarie, ca pregateste o noua campanie menita sa imbunatateasca imaginea Romaniei in strainatate. In cadrul unor focus grupuri, ministerul incercase sa identifice citeva elemente specific romanesti.

Mamaliga si sarmalele nu s-au calificat, potrivit MAE, drept simboluri tipice tarii noastre. "Campania noastra urmareste sa pozitioneze Romania ca pe o tara cu oameni spirituali, care se bucura de viata, un popor definit prin bogatie interioara si spirit fabulos, care are mult de oferit marii familii europene. Pe termen mediu si lung, dorim ca pentru Romania cuvintul «spirit» sa devina ceea ce este «conservator» pentru britanici sau «inginer» pentru germani", spunea purtatorul de cuvint al Ministerului de Externe, Corina Vintan.