Statul a refuzat unica oferta de privatizare a producatorului de elicoptere IAR Ghimbav, venita din partea firmei franceze Eurocopter, astfel ca, pina la posibila reluare a procedurilor de vinzare, societatea ramine in portofoliul statului.

Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), institutia condusa de liberalul Teodor Atanasiu care se ocupa de vinzarea uzinei, a informat ieri ca oferta Eurocopter a fost respinsa pentru ca firma franceza a venit cu documente incomplete fata de cerintele din anuntul de privatizare.

Potrivit unor surse guvernamentale citate de MEDIAFAX, situatia fabricii de la Ghimbav va fi reanalizata de AVAS impreuna cu oficialii Ministerului Apararii. Dupa aceasta analiza, privatizarea ar putea fi reluata. Pina atunci, statul, prin AVAS, ramine cu cei 64,89% din capital.

Citeste si:

Sintem deja asociati

Chiar daca nu ar fi fost singurul ofertant, Eurocopter parea un bun partener pentru stat in afacerea de vinzare a uzinei brasovene. Firma franceza este deja actionar, cu 51%, intr-o societate mixta cu IAR, denumita Eurocopter Romania. Aceasta firma isi desfasoara activitatea intr-o hala a IAR si se ocupa de vinzarea produselor Eurocopter pe piata romaneasca. Romanii au venit cu terenul si cu halele, iar Eurocopter cu licentele de productie a elicopterelor.

Societatea a fost infiintata in 2001 si ar putea face bani frumosi in viitorul apropiat, data fiind intentia Guvernului de a comanda elicoptere: anul trecut, Guvernul a mandatat Ministerul Administratiei si Internelor (MAI) sa cumpere elicoptere pentru a satisface necesitatile MAI, ale Ministerului Sanatatii si ale Mediului. Guvernul a stabilit si un buget pentru achizitii: 247 de milioane de euro.