Orban sare la gatul lui Gheorghe Dobre

Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a declarat, ieri, ca majoritatea intarzierilor inregistrate in derularea proiectelor ministerului dateaza din perioada fostului ministru al transporturilor, Gheorghe Dobre. Orban a amintit de procesul de privatizare al companiei CFR Marfa, restructurarea companiei CFR Calatori, programul de dezvoltare a autostrazilor, precum si alte proiecte din transportul fluvial.

Noua echipa de conducere din cadrul Ministerului Transporturilor a anuntat, ieri, ca pe tronsoanele rutiere intens circulate se vor construi drumuri express, ca alternativa la autostrazile ce vor fi finalizate mai tarziu. La o prima evaluare, costurile necesare pentru aplicarea acestor proiecte se ridica la 1,2 miliarde de euro.

Citeste si:

Pana la sfarsitul acestei luni, Ministerul Transporturilor va demara un program de constructie a unor drumuri rapide. "Noi am avut pana in prezent o abordare alb-negru in dezvoltarea infrastructurii de transport rutier. Reabilitam drumul national existent sau construim o autostrada. Exista solutii tehnice intermediare si din punctul de vedere al costurilor, si din punctul de vedere al beneficiilor", a declarat noul director general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), Mihai Grecu.

Pentru inceput, vor fi construite drumuri express pe patru tronsoane din reteaua existenta de drumuri nationale: Arad-Oradea, Turda-Sebes, Pitesti-Craiova si, respectiv, Petea-Satu Mare-Baia Mare. Mihai Grecu a aratat ca printr-o investitie care poate fi construita cu o treime din fondurile necesare pentru o autostrada se pot obtine doua treimi din beneficiile unei autostrazi. Unul dintre exemplele date de oficialul CNADNR este realizarea unei legaturi de 70 de kilometri in profil de drum expres intre Vestem si Fagaras, pana va fi finalizata Autostrada Pitesti - Sibiu.