Organizarea celui mai important eveniment muzical al anului in Romania, concertul din 17 iulie 2007 al trupei The Rolling Stones la Bucuresti, se profileaza a fi un mare fiasco. Pe forumurile de discutie si pe blogurile de pe reteaua web, sute de fani ai legendarei trupe rock si-au exprimat in epitete si catalogari extrem de taioase nemultumirea fata de bataia de joc numita distributia biletelor la concertul Rolling Stones, distributia atat on-line, cat si cea din reteaua de magazine Diverta apartinand grupului RTC. Multi fani, din cei 15.206 care au rezervat on-line bilete pentru Rolling Stones, se plang de faptul ca nu au putut intra in posesia acestora nici pana ieri ori de faptul ca au fost "redirectionati" inca din start spre locurile cele mai proaste. Companiile Events si Diverta, organizatorii principali ai concertului Rolling Stones si, respectiv, distribuitorii biletelor pentru acest concert, nu au oferit opiniei publice nici un fel de detaliu prin care sa arate in ce fel si cu ce consecinte si-au asumat "intreaga responsabilitate" pentru haosul general al distributiei biletelor Rolling Stones. Mai mult, raspunsurile Events solicitate de catre ZIUA arata dispretul pe care aceasta companie il are fata de public si fanii Rolling Stones.

In informatiile de promovare privind concertul Rolling Stones in Romania, compania Events a facut mare tamtam despre vanzarea record a biletelor pentru acest concert. In urma rezervarii on-line pentru biletele puse la dispozitie doar clientilor Vodafone, au fost vandute 15.206 bilete. Au fost vandute, insa, in marea lor majoritate doar pe hartie. Pentru ca multi fani s-au plans si se plang ca nici dupa o saptamana de la confirmarea ca au cumparat on-line biletul n-au intrat in posesia lor. Cei care au ales varianta sa le ia din reteaua Diverta nu au putut sa le plateasca pentru ca acestea nu existau fizic! Events a declarat cu seninatate ca "o mare parte din cele peste 15.000 de bilete achizitiontate on-line de clientii Vodafone in perioada mentionata au fost deja ridicate de la magazinele Diverta sau expediate catre cumparatori, in functie de optiunile exprimate". Sigur ca, pentru acoperire, "o mare parte" nu este egala cu intregul. Events ne pune logica la incercare, anuntand ca dupa doua zile de la inchiderea achizitionarii on-line pentru clientii Vodafone, in dupa-amiaza zilei de 4 aprilie 2007, vanduse 20.000 de bilete, adica un total general de 35.000 de bilete. Din 4 aprilie 2007, organizatorii au mai pus la vanzare 9000 de bilete on-line si 13.099 la magazinele Diverta. Adica pe piata au fost puse in circulatie 57.000 de bilete! Nici compania Events, nici reteaua Diverta, n-au putut sa raspunda de ce nici pana ieri cei care au stat peste 18 ore in fata computerelor pentru a prinde un bilet on-line nu au putut sa-si ridice din reteaua Diverta biletele? Unde sunt de fapt acest bilete? La Diverta Scala si Diverta Fainari din Bucuresti, cativa fani au fost sa-si ridice de cateva zile biletele, dar fara nici un succes. Vanzatorii de aici au fost pusi in fata unor situatii penibile, multi dintre ei nestiind ce raspuns coerent sa dea fanilor nervosi care-si cereau pe buna dreptate biletele.

Cateva scuze de fatada

Exasperarea fanilor Rolling Stones a inceput din momentul in care site-urile pe care au fost scoase la vanzare biletele pentru concertul Rolling Stones au fost nefunctionale doua zile consecutiv. Serverele din Romania au cazut in fata miilor de fani care au dorit sa-si ia on-line un bilet. Termenul limita pentru remedierea deficientelor tehnice a fost schimbat de mai multe ori, starnind indignarea si furia a peste 9000 de fani care au trebuit sa stea in fata computerelor mai multe de 18 ore. Responsabilitatea pentru bunul mers al celor doua site-uri, www.dol.ro si www.ticketpoint.ro, apartine unei companii membre a RTC Group, companie prin care, de altfel, se distribuie acum biletele pentru concert in reteaua Diverta. Vodafone, sponsorul evenimentului, a prelungit termenul de achizitionare a biletelor de catre abonatii sai, din 28 martie 2007, prima zi de achizitionare on-line, pana la data de 2 aprilie 2007. Pana la urma, organizatorii au mutat cele doua site-uri pe un server international capabil sa sustina un trafic pe masura concertului Rolling Stones. Surse apropiate evenimentului au precizat pentru HotNews ca in contractul Vodafone-Events Romania se specifica clar ca site-urile pe care se vor vinde biletele sa fie gazduite de servere internationale capabile sa sustina traficul, preconizat a fi foarte mare.
Aceasta prevedere se pare ca nu a fost respectata, in ciuda valorii ridicate a contractului. Vodafone si-a cerut scuze abonatilor sai, precizand ca sistemul de ticketing a fost asigurat, potrivit prevederilor contractuale, de organizatorul local, Events, impreuna cu o companie terta - in speta RTC. Companiile Events si Diverta si-au cerut scuze pentru problemele intampinate de catre clientii Vodafone in achizitia de bilete pe www.ticketpoint.ro, asumandu-si intreaga responsabilitate pentru aceasta situatie. Din pacate, nici dupa aceste scuze din partea organizatorilor, distributia biletelor Rolling Stones n-a mers asa cum se cuvenea pentru un eveniment unic in Romania.

Citeste si:

Intrebarile ZIUA

ZIUA a trimis companiilor Events, RTC si Vodafone mai multe intrebari menite sa lamureasca haosul distributiei biletelor pentru concertul Rolling Stones.

1. Companiile Events si Diverta si-au cerut scuze pentru problemele intampinate de catre clientii Vodafone in achizitia de bilete pe www.ticketpoint.ro si si-au asumat intreaga responsabilitate pentru aceasta situatie. Va rugam sa ne precizati in ce fel si cu ce consecinte si-au asumat "intreaga responsabilitate" aceste companii vinovate de haosul general al distributiei on-line pentru biletele Rolling Stones? Care au fost masurile concrete luate de aceste companii dupa ce acestea au prezentat scuze publicului? 2. Cati dintre cei 9000 de fani Rolling Stones care au accesat primii site-urile pentru achizitionarea unui bilet la concertul Rolling Stones au mai putut sa intre in posesia unui bilet la acest eveniment? 3. Ce sanctiuni au intreprins Vodafone si Events in urma blocarii serverelor cu aplicatii privind vanzarea biletelor Rolling Stones? 4. De ce abia dupa epuizarea termenului limita de inregistrare pentru achizitionarea biletelor Rolling Stones a fost luata masura platii electronice? 5. Cate bilete au fost vandute pana la aceasta ora si prin ce mijloace efective? 6. In ce fel au fost onorate comenzile on-line via Vodafone pentru biletele Rolling Stones? Care este valoarea reala a acestor comenzi on-line pana la 2 aprilie 2007? 7. Cum explicati faptul ca pana la aceasta ora nu mai exista bilete decat in zonele Gazon A si Gazon B? Ce s-a intamplat cu restul de bilete din celelalte categorii? 8. De ce nici dupa cateva zile dupa ce au comandat on-line biletele Rolling Stones, cei care trebuiau sa intre in posesia biletelor nu le-au primit, ba, mai mult, au fost amanati cu raspunsuri incoerente din partea organizatorilor? Cand vor intra acesti comanditari in posesia efectiva a biletelor? 9. Care au fost criteriile tehnice pentru care marea majoritate a celor care au comandat on-line pana la 2 aprilile 2007 bilete pentru Rolling Stones au primit oferte de bilete pentru zonele cu vizibilitatea cea mai proasta a concertului?