Oficialul roman ii suspecteaza pe jurnalistii englezi ca au inventat o serie de informatii despre respectiva tabara de imigranti din Hyde Park. Iar in sprijinul afirmatiilor lui Matache vine si declaratia Companiei Royal Parks, cea care administreaza Hyde Park, conform careia, probabilitatea existentei unei tabere de imigranti in aceasta zona a capitalei britanice, in special a uneia de dimenisunile prezentate de BBC, este foarte mica.

Oficialul roman sustine ca exista si un martor, care ar putea demonstra ca o parte a reportajului a fost inscenata. Desi postul de televiziune a negat vehement acuzatiile, totusi, reprezentantii BBC au recunoscut ca l-au platit pe Daniel, imigrantul roman de 23 de ani, personajul central al reportajului, pentru a-si instala cortul in parc in vederea filmarii. Iar despre banii dati romanului, reprezentatii postului de televiziune sustin ca aceasta e procedura standard prin care isi fac ei reportajele.

Mai mult decat atat, BBC a admis, de asemenea, ca Daniel nu mai locuia in tabara in momentul filmarilor, desi el face referire la aceasta drept "casa", la inceputul materialului de presa. Autoritatile britanice tind sa tina mai degraba partea ambasadorului roman, declarand ca imigrantii se refugiaza uneori in Hyde Park, dar patrulele politiei ii impiedica sa amplaseze corturi, relateaza "The Times".