Reprezentantii din Romania ai firmei Thomson au fost nevoiti sa-l reclame pe Tudor Giurgiu la Ambasada Frantei pentru ca TVR sa-si onoreze contractele incheiate cu aceasta corporatie. Compania franceza, care a castigat o licitatie in vara lui 2005 pentru furnizarea de echipamente, a reusit abia in 2006 sa semneze efectiv contractul cu TVR. Påna la acea data, francezii au fost sicanati cu tot soiul de precizari tehnice, care i-au facut sa bata pasul pe loc. Firmele apropiatilor conducerii SRTv nu aveau astfel de probleme. Afacerile lor pe banii TVR au mers ca unse in mandatul lui Giurgiu

De cand a devenit director, Tudor Giurgiu a pus umarul la pricopsirea unora dintre actualii sai adjuncti. In repetate randuri, conducerea postului public de televiziune a incercat blocarea unor licitatii, a dat unda verde unor contestatii facute dupa ureche si a tolerat derularea unor contracte in spatele carora se ascundeau angajati ai televiziunii. Astfel, in timp ce SRTv facea credite pentru plata salariilor, se acceptau tacit plati pentru firmele apropiatilor conducerii

Fostul consilier personal al presedintelui Tudor Giurgiu, devenit intre timp si el director la postul public, a derulat in 2005 mai multe afaceri cu TVR. Firma la care acesta era unic actionar a livrat echipamente televiziunii si dupa numirea sa in functia de consilier. Pentru a preveni eventualele barfe, directorul Horia Cazan a redactat un soi de "autodenunt", in care recunoaste relatiile comerciale avute de firma sa cu SRTv si in care se angajeaza sa renunte la ele

Citeste si:

In mandatul lui Tudor Giurgiu la TVR, licitatiile pentru achizitionarea de echipamente s-au facut mai mult dupa ureche si mai putin dupa ceea ce prevad scriptele. Actualul director tehnic al televiziunii publice, fost consilier al lui Giurgiu, a facut bani buni de pe urma contractelor dintre firma la care este unic actionar si TVR. In aceeasi perioada, reprezentantii unei mari companii producatoare de echipamente electronice au fost nevoiti sa apeleze la Ambasada Frantei la Bucuresti pentru ca toti cei din conducerea televiziunii sa semneze un contract cu ei, desi acestia castigasera legal o licitatie in acest sens.

In timp ce presedintele-director general al Televiziunii Romane se vaita ca societatea pe care o conduce a ramas fara bani, subordonatii sai se imbogatesc pe spatele postului public. Atat adjunctii lui Tudor Giurgiu, cat si alti directorasi sau specialisti din televiziune reprezinta interesele unor firme private care au contracte grase cu postul public. In baza acestor legaturi se blocheaza licitatii, se accepta contestatii facute pe picior si se scot din ecuatie firmele care nu corespund algoritmului din TVR.

Mana dreapta a lui Giurgiu a facut afaceri cu TVR
In ianuarie 2006, Horia Cazan a fost numit consilier al presedintelui-director general Tudor Giurgiu. Imediat dupa ce s-a aflat de aceasta decizie, o parte dintre membrii Comitetului Director din SRTv au inceput sa conteste pe la colturi aceasta numire. Argumentul suprem era legat de afacerile pe care Cazan le avea cu televiziunea si care erau de notorietate. Acesta era actionarul unic si administratorul sereleului Convergence, care pe tot parcursul anului 2005 derulase contracte cu TVR.