Ministerul Transporturilor a nesocotit legea la intocmirea proiectului de fuziune prin contopire a aeroporturilor Baneasa si Otopeni, publicat in Monitorul Oficial. Potrivit prevederilor legale, orice fuziune trebuie precedata de o evaluare a activelor fiecarei societati, urmind ca acestea sa stea la baza bilantului noii societati rezultate, in cazul nostru Societatea Aeroporturi Bucuresti.

Potrivit unei surse oficiale din cadrul aeroporturilor, care a solicitat anonimatul, evaluarile au fost realizate de abia in lunile octombrie-noiembrie, in timp ce bilanturile care au stat la baza fuziunii sint datate pe 30 septembrie 2006. In bilantul de fuziune al aeroportului Baneasa, 160 ha de teren, intr-o zona in care metrul patrat se vinde cu peste 1.000 de euro, valoreaza aproximativ 60 de milioane de lei, adica 17 milioane de euro, pret corespunzator unei valori de zece euro pe metru patrat.

Citeste si:

Evaluatorii nu cred

Desi nu are o explicatie pentru faptul ca proiectul are la baza bilanturi ale aeroporturilor anterioare evaluarilor efectuate, secretarul de stat pentru aviatie din Ministerul Transporturilor, Alexandru Galiatatos, spune ca "totul s-a facut in conditiile legii". Pretul de zece euro pe metru patrat este justificat de acesta prin restrictiile de inaltime si destinatie aplicabile oricaror cladiri si terenuri invecinate aeroportului Baneasa. "Daca cineva v-ar vinde un teren pe care se poate pune doar iarba, si aceea cosita, cit ati da pe metru patrat?" , intreaba retoric secretarul de stat.