Unul dintre marile proiecte ale statului - contopirea institutionala a aeroporturilor internationale Otopeni si Baneasa - risca sa se transforme intr-un scandal imobiliar de proportii, intrucat un teren de aproape 9 hectare este trecut ca apartinand AIB Baneasa, desi acesta se afla in proprietatea altei societati comerciale.

Proprietarii se opun fuziunii si avertizeaza ca aceasta este ilegala cata vreme terenul lor e luat in calcul ca participatie a AIBB la proiect. Litigiile legate de acest teren - situat intr-o zona de maxim interes imobiliar, Baneasa - s-au tinut lant in ultimii ani si, intr-un final, proprietarul de drept, Aviatia Utilitara SA Bucuresti, a obtinut atat o sentinta irevocabila, cat si un certificat de atestare a dreptului de proprietate asupra respectivului spatiu. Pe scurt, administratorii Aeroportului Baneasa au incercat prin diverse metode sa acapareze respectiva proprietate, insa pana la urma castigul de cauza a revenit Aviatiei Utilitare, societate care isi desfasoara activitatea chiar pe acel teren. Cu toate acestea, la scurt timp dupa eliberarea certificatului de atestare a proprietatii, emis de Ministerul Transporturilor, acelasi minister a iesit cu un proiect de fuziune a aeroporturilor Baneasa si Otopeni.

Din datele prezentate in proiect rezulta, intre altele, ca terenul in cauza ar apartine AIB Baneasa (!) si, mai mult, ar putea face parte integranta din capitalul viitorului complex aeroportuar ce va lua nastere dupa fuziune. Altfel spus, pe de-o parte este recunoscuta proprietatea Aviatiei Utilitare asupra terenului, iar pe cealalta parte se include locatia intr-un proiect care nu ia in considerare aceasta recunoastere. in consecinta, Aviatia Utilitara a contestat ca ilegal proiectul de fuziune Otopeni - Baneasa, inaintand Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Municipiului Bucuresti o nota de opozitie fata de aceasta intentie a MTCT.


Reprezentantii Aviatiei Utilitare ne-au declarat ca, din momentul in care aceasta nota a fost inaintata, "procedurile de fuziune trebuie oprite pana la elucidarea imprejurarilor juridice semnalate; altfel, fuziunea va fi ilegala, potrivit legislatiei privind organizarea si functionarea societatilor comerciale". Mai precis, orice creditor al societatilor care iau parte la o fuziune "a carui creanta este anterioara datei publicarii proiectului de fuziune (...) poate face opozitie", in conditiile legislatiei privind societatile comerciale, iar "opozitia suspenda executarea fuziunii". Mentionam ca atestarea proprietatii Aviatiei Utilitare asupra terenului din Baneasa a fost recunoscuta la 19 februarie, iar proiectul de fuziune a aparut in "Monitorul Oficial" din 2 martie 2007.

Citeste si:

Ministerul sustine fuziunea chiar si in afara legii

"Ministerul Transporturilor va continua procedurile pentru fuziunea dintre aeroporturile Henri Coanda (Otopeni - n.n) si Aurel Vlaicu (Baneasa - n.n.), chiar daca Aviatia Utilitara a contestat demersul la Oficiul Registrului Comertului de pe langa TMB", a declarat, pentru agentia NewsIn, secretarul de stat in MTCT, Alexandros Galiatatos.

in "Monitorul Oficial" din 2 martie 2007 - partea a IV-a - a aparut controversatul proiect de "fuziune prin contopire" a Companiei Aeroportul International "Henri Coanda" Bucuresti Otopeni cu Societatea Nationala Aeroportul Bucuresti Baneasa - "Aurel Vlaicu".