Dupa scandalul legat de criza financiara a postului public, presedintele TVR, Tudor Giurgiu, a dezmintit ieri "starea de faliment" in care s-ar afla institutia si a anuntat masuri de redresare financiara: restructurari de personal si marirea taxei tv cu 50% pentru persoanele fizice. Insa restructurarea a demarat cu demiterea Rodicai Culcer, sefa Stirilor TVR, acuzata de management defectuos.

"Cotidianul" a intrat in posesia unui schimb de mailuri dintre Giurgiu si Culcer, avindu-l drept subiect pe Ion Iliescu, din care rezulta si motive de natura politica ale acestei demiteri.

Directorul de stiri al TVR 1, Rodica Culcer, va fi demis, a anuntat ieri intr-o conferinta de presa presedintele-director general al Societatii Romane de Televiziune, Tudor Giurgiu. "Nu am increderea ca vom performa bine, mai departe, cu managementul Rodicai Culcer", si-a motivat decizia Giurgiu. "Nu spun ca doamna Culcer nu are performante. Calitatea unui jurnal este una, la fel cum managementul este alta", a mai comentat seful TVR decizia luata. Cei doi urmeaza sa aiba o intilnire in aceasta dimineata, urmind ca in urma evaluarii sa se ia o decizie. Pentru a putea fi destituita, nota pentru evaluarea la care Culcer va fi supusa trebuie sa fie mai mica de 6. In august 2006, Culcer a fost evaluata cu calificativul 9.

Concedieri in etape

TVR a decis sa renunte si la serviciile directorului TVR Cultural, Daniela Zeca-Buzura, dupa ce anterior au mai fost disponibilizati alti 11 colaboratori din totalul de 20 de jurnalisti de la redactia "Jurnal Cultural". "E un post de nisa, dar ii lipseste prestanta de a aduce oameni relevanti si e perceput ca un post prafuit", explica Giurgiu masura luata. "Am avut discutii editoriale cu Giurgiu, care nu sint suficiente pentru o demitere", a replicat Zeca-Buzura pentru NewsIn. Televiziunea publica i-a mai pus pe liber si pe seful Serviciului juridic, precum si pe directorul de marketing.

Pierderea drepturilor pentru meciurile din LigaI

s-a lasat si ea cu sanctiuni: retrogradarea directorului Departamentului sport, Ioan Todan, din functie pentru doua luni, reducerea salariului cu 10% pe trei luni pentru directorul economic, Cipriana Voicu, si pe o luna pentru Vlad Enachescu, redactor-sef Sport.

Ore suplimentare de 15 milioane de euro

Citeste si:

Strategia concedierilor ulterioare se face gradual: incetarea voluntara a contractului de munca si apoi concedieri colective, a mai anuntat Giurgiu. "Totalul cheltuielilor pentru plata orelor suplimentare si sporurilor a fost de peste 15 milioane de euro in 2006. TVR plateste lunar o schema virtuala de personal de 260 persoane, in plus fata de cea reala", a spus presedintele televiziunii publice.

Restructurarea la nivel de personal initiata de TVR este dublata si de intentia de marire a taxei tv de la 4 la 6 lei, masura care ar duce la cresterea veniturilor din aceasta taxa la 5%. Chiar si in aceste conditii, bugetul televiziunii pentru acest an se ridica la 374 de milioane de lei, cu 37 de milioane de lei mai putin decit in 2006. "Daca obiectivul maririi taxei nu va fi atins in prima parte a anului 2007, TVR risca sa nu-si mai poata indeplini misiunea de serviciu public", avertizeaza Tudor Giurgiu.

Cresterea taxei nu este solutia, crede insa presedintele CNA, Ralu Filip. "Solicit ca intre Guvern si postul public sa nu mai existe o legatura. Se plateste aceasta taxa de doua ori, o data direct si o data indirect, cind Guvernul ii ofera peste 30 de milioane de dolari", a declarat Filip pentru NewsIn.

68% de la popor

Cea mai mare parte a veniturilor TVR, ridicate la 439 de milioane de lei in 2005, au rezultat din taxa tv (68%). Alocatiile de la buget au reprezentat 19% din total, numai 11 procente revenind din publicitate.

Iliescu si-a bagat coada intre Culcer si Giurgiu

Scandalul dintre presedintele TVR si sefa directiei de Stiri a fost incins de faptul ca Ion Iliescu nu a primit dreptul la replica dupa o emisiune a Rodicai Culcer cu Basescu.