Intr-o incercare aproape disperata de a mai reduce din costurile din ce in ce mai mari de operare ale celor trei posturi ale Societatii Romane de Televiziune, Tudor Giurgiu, PDG-ul institutiei, a hotarat concedierea a peste jumatate din colaboratorii de la Jurnalul Cultural. Conform unor surse din televiziunea publica, Giurgiu planuieste sa desfiinteze TVR Cultural si sa contopeasca emisiunile postului in grila de programe a TVR 2.

Numarul mare de angajari facute in perioada de conducere a lui Giurgiu, in acelasi timp cu externalizarea costisitoare a unei parti din spatiul de emisie stau la baza problemelor financiare ale SRTV. O prima sincopa a aparut la inceputul lunii trecute, cand TVR a pierdut dreptul de transmisie a meciurilor din Liga I la fotbal. Neasteptat pentru multi care vedeau televiziunea publica drept cea mai sigura institutie media, motivul dat de oficialii sai a fost ca nu au existat fondurile necesare. Fostul presedinte al TVR, Valentin Nicolau, s-a alaturat si el vocilor anti-Giurgiu, intr-un interviu acordat NewsIn, in care il acuza pe Giurgiu ca a provocat voit aceasta situatie. "Giurgiu a pierdut deliberat Liga I pentru ca nu mai are bani.

El a stiut tot timpul ca nu au fost emise ordinele de plata pentru Telesport, dar i-a convenit pentru ca facea o economie de doua milioane de euro si scotea un tap ispasitor", a declarat, pentru NewsIn, fostul presedinte SRTV, Valentin Nicolau.