"Proiectul Fabulospirit este asumat si sustinut de ministrul demisionar Mihai-Razvan Ungureanu, dar credem ca el va fi sustinut si de urmatorul ministru, pentru ca este necesar". Potrivit Corinei Vintan, prin acest proiect MAE doreste sa contureze imaginea Romaniei ca nou membru al UE punand accent pe dimensiunea spirituala a poporului roman.

"Campania noastra urmareste sa pozitioneze Romania ca pe o tara cu oameni spirituali, care se bucura de viata, un popor definit prin bogatie interioara si spirit fabulos care are mult de oferit marii familii europene" a declarat ea, adaugand: "conceptul care, in opinia noastra, ne identifica, ne pozitioneaza este "Romania - Fabulospirit", care a fost ales si ca slogan al campaniei. Pentru a raspunde criticilor venite din partea "publicitarilor" romani care au criticat conceptul "Fabulospirit" ea a precizat ca acesta a fost elaborat la sfarsitul anului trecut, dupa evaluarea, impreuna cu misiunile diplomatice ale Romaniei, a perceptiei tarii noastre in unele state europene.

MAE urmareste prin acest proiect un scop "pragmatic" subliniaza Corina Vintan, cel de "a raspunde la intrebarile: cum se pozitioneaza Romania ca nou membru al Uniunii, care este afirmatia prin care Romania va face diferenta in pozitia sa alaturi de celelalte state europene. Pentru acesta MAE, continua Corina Vintan, a considerat ca este nevoie de gasirea unui concept care "sa prezinte in mod pozitiv mentalitatea romaneasca, sa construiasca o imagine pozitiva, punand accentul pe oameni si sa combata ideile preconcepute si elementele negative care pana acum au fost, din pacate, cartea noastra de vizita in Europa". Atingand direct problema costurilor, Vintan a precizat ca proiectul "Fabulospirit" va include o campanie de presa scrisa si outdoor international, una de televiziune precum si o serie de evenimente indoor si outdoor, care vor culmina cu un concert live de mare anvergura si ecou mediatic puternic.

Referindu-se la conotatiile cuvantului "spirit" in limba engleza, Lucian Georgescu, managerul de proiect, de firma GAV/Scholz&Friends care a obtinut asigurarea consultantei initiale de concept a a tinut sa explice faptul ca acesta este tradus ca alcool doar pe pozitiile noua si zece in dictionarele de limba engleza de specialitate si nu face in nici un caz referire la "bascalia" specifica romanilor. La acelasi punct Corina Vintan a precizat ca "Germanii sunt cunoscuti ca un popor rece, "ingineresc". Britanicii sunt conservatori, italienii si spaniolii vorbareti, iar francezii sunt perceputi ca artisti, romantici. Fata de acestia, romanii au un pic din fiecare.

Citeste si:

Sunt si firi deschise, carora le place sa glumeasca, sunt si seriosi, atunci cand este cazul, si au si o latura artistica dezvoltata. Pe scurt, sunt oameni cu spirit, alaturi de care nu te poti plictisi.". Pentru a asigura atingerea acestui obiectiv de comunicare, a adaugat ea, campania va face apel la "elemente nationale, la valori autohtone cunoscute peste hotare, in special oameni de cultura, sportivi, oameni de stiinta" continand "accentul va fi pus pe figurile reprezentative ale romanilor, pe acele personalitati care ne-au facut cunoscuti pe plan mondial si care sunt cartea noastra de vizita in Europa".

Pentru a justifica necesitatea si oportunitatea demararii proiectului "Fabulospirit", Corina Vintan a amintit faptul ca mai multe noi state membre ale UE au desfasurat una sau mai multe campanii asemanatoare, dedicate pozitionarii lor in Uniune. Ea a oferit exemplele Poloniei, Cehiei si Ungariei punctand: "Polonia a realizat o campanie dedicata prezentarii avantajelor financiare si de business pe care le ofera aceasta tara. Cehia a avut drept scop prezentarea tarii ca un loc linistit, unde iti place sa iti petreci vacanta. Ungaria a avut mai multe campanii, ale carei mesaje principale au fost: "Land of natural wonders and treasures", "Talent for entertaining", "Open doors. Open hearts. Open minds".

Referitor la alegerea firmei GAV/Scholz&Friends pentru asigurarea de consultanta pentru realizarea conceptului, Corina Vintan a precizat ca aceasta a fost motivata de faptul ca managerul de proiect Lucian Georgescu s-a ocupat si de campania pentru orasul Sibiu, dorindu-se "o sinergie intre cele doua proiecte".