Ministrul transporturilor se gandeste sa cerceteze atent trecutul institutiei pe care o conduce

"S-ar putea ca, de acum incolo, sa-mi aloc o parte din energie pentru a ma uita prin trecut", a amenintat, ieri, ministrul transporturilor, Radu Berceanu, intr-o conferinta de presa care a facut trimitere la scandalul "celui de-al doilea biletel" al presedintelui Traian Basescu.

Berceanu a prezentat o lista cu zeci de firme platite de catre unitati din subordinea ministerului, plati care nu s-au facut preferential si in niciun caz in urma unor biletele, zice Berceanu. Pe aceste liste figureaza Spedition UMB, Pa&Co International si Valahorum, nume vehiculate in recentele scandaluri vizand cercuri de interese apropiate presedintelui Basescu.

Ministrul Berceanu a tinut insa sa accentueze ca platile in cauza au venit ca urmare a cheltuielilor angajate de administratia PSD, "in bataie de joc fata de orice fel de legi". Berceanu a dat ca exemplu "cheltuielile umflate" facute de fostul director Necolaiciuc de la CFR Infrastructura pentru modernizarea garii din Focsani sau a restaurantului Peronul zero din subsolul Ministerului Transporturilor, contract executat de firma Valahorum.

"Multi oameni o iau razna"

Firma Valahorum s-a divizat ulterior in patru firme, printre care si Art Constructii ‘92 S.A., protagonista "scandalului celui de-al treilea biletel" (presa a dezvaluit ca seful statului a primit in aprilie 2005 un memoriu de la patronul Dumitru Bucsaru, memoriu pe care l-a trimis mai departe ministrului Gheorghe Dobre, pentru rezolvarea legala a celor declarate).

Ministrul Berceanu a recunoscut astfel implicit ca parte din cheltuielile reclamate de patronul Art Constructii sunt nejustificate.

Fostul director Necolaiciuc a fost instalat la CFR inainte de 2001, cand Ministerul Transporturilor a fost condus chiar de Traian Basescu. Amintindu-i acest fapt, ministrul Berceanu spune ca "Multi oameni par in regula la inceput (precum Necolaiciuc - n.n.), dupa care o iau razna".

Ministrul a dat de inteles ca sunt inca multe de descoperit daca se uita "mai atent" in contractele semnate de administratia PSD-ista. El a acuzat ca, mai ales pe ultima suta de metri, Guvernul Nastase a angajat cheltuieli de 5.000 de miliarde de lei vechi numai prin Ministerul Transporturilor. "Cand Nastase ar fi ajuns presedinte si Mitrea prim-ministru, ar fi gasit o forma de plata".


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.