Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) a pregatit un proiect de Hotarare de Guvern pentru infiintarea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti SA, prin fuziunea Aeroportului International Henri Coanda cu Aeroportul Baneasa. Fuziunea ar fi necesara pentru a atrage investitii, a reduce costurile de operare, dar si pentru constituirea unui "pachet de actiuni deosebit de atractiv in vederea privatizarii". In urma fuziunii, cele doua aeroporturi isi vor pierde personalitatea juridica. Potrivit proiectului, societatile "se dizolva si se transforma in puncte de lucru ale CN Aeroporturi Bucuresti". In prezent, proiectul, care a primit avizul Consiliului Concurentei, se afla la Registrul Comertului, urmand sa fie aprobat de un judecator delegat.

Citeste si:

EVALUARE. Conform Legii 31/1990 privind societatile comerciale, firmele care fuzioneaza trebuie sa depuna la Registrul Comertului un proiect complet, aprobat de adunarile generale ale actionarilor, care sa cuprinda, printre altele, o evaluare a activelor si pasivelor celor doua societati. La Aeroportul Baneasa, o firma acreditata a facut o prima evaluare a "elementelor de activ si pasiv, in conformitate cu Legea contabilitatii nr. 82/1991 si cu standardele internationale adoptate de ANEVAR" in octombrie 2006. Metoda folosita a avut ca baza valoarea de piata a societatii. Potrivit unor surse, terenurile au fost evaluate la o medie de 500 de euro pe metru patrat.