Strategia este complementara eforturilor pentru combaterea incalzirii globale - asigurau astazi comisarii pentru industrie si pentru mediu, Gunter Verheugen, respectiv Stavros Dimas, si incearca gasirea unui echilibru intre necesitatea protejarii mediului fata de riscurile efectului de sera, inovatiile din domeniul constructiei autoturismelor, dar si a pastrarii locurilor de munca.


In esenta, noua strategie prevede pana in 2012 o reducere a emisiilor de dioxid de carbon la autoturismele noi de pana la 120 de grame pe kilometru si in paralel, incurajarea folosirii biocombustibililor, in mare masura. Oficialii au recunoscut in comentariile solicitate de presa ca strategia poate avea urmari asupra pretului autoturismelor, aducand insa argumentul ca pretul va fi echilibrat de consumul redus, dar si de costurile reduse ale biocombustibililor, care vor fi folositi in anii urmatori in proportie tot mai mare.

Verheugen isi exprima speranta ca presiunea costurilor nu va determina achizitionarea autoturismelor din afara spatiului comunitar. Rugat sa detalieze cum pot fi reduse emisiile de dioxid de carbon, Verheugen a raspuns prompt: prin utilizarea biocombustibililor, prin stabilirea unor standarde minime de eficienta pentru aparatele de aer conditionat, a unor limite privind rezistenta pneurilor la rulare si mai ales a unor indicatori referitori la turatia la care este realizata schimbarea treptelor de viteza. Oficialii europeni aratau ca in perioada urmatoare se va evalua impactul strategiei, urmand ca executivul comunitar sa inainteze o propunere legislativa pana la mijlocul lui 2008, cele 27 de state membre fiind incurajate prin noua strategie sa ofere stimulente fiscale pentru achizitia de automobile mai putin poluante.