"Daca se va renunta la taxa, vom asista la o scadere a vinzarilor Dacia in tara, ceea ce inseamna reducerea cu o treime a activitatii", a precizat François Fourmont. Reactia extrem de dura a celui mai mare producator auto de la noi vine dupa ce guvernantii au inceput negocieri la Bruxelles cu privire la taxa auto. Sebastian Vladescu, ministrul Finantelor, spune ca va sustine in continuare taxa si ca principala problema nu ar fi nivelul acesteia, ci nerespectarea principiului de taxare uniforma. Finantele nu exclud un impozit anual pentru toti posesorii de masini din Romania.

"Daca se va renunta la taxa de prima inmatriculare, vom asista la o scadere a vinzarilor Dacia in tara, ceea ce inseamna reducerea cu o treime a activitatii. Eu nu am o problema sa concurez pe piata cu masini de ocazie care au Euro 3 sau Euro 4, nu mi se pare insa corect sa fiu concurat de masini de zece-cincisprezece ani. Exemplul polonez este edificator: din mai 2004 si pina acum, 2,5 milioane de autovehicule de ocazie au intrat in tara, dintre care 1,8 milioane aveau mai mult de zece ani. Productia de masini noi din Polonia a scazut de la 350.000 de bucati la 220.000 de bucati. Au fost dati afara zeci de mii de oameni.

Daca taxa ar disparea vom asista la aceeasi situatie ca in Polonia. Europa occidentala scapa de masinile vechi si, la limita, e treaba Guvernului roman sa se ocupe de ele", a spus Fourmont in exclusivitate pentru "Cotidianul". In prezent, in uzinele Dacia de la Pitesti lucreaza 11.800 de salariati, iar reteaua de furnizori interni cuprinde 54 de firme si circa 3.000 de angajati.

Citeste si:

"Taxa nu ne-a afectat"

Directorul general de la Dacia considera ca problema taxei este una delicata avind in vedere negocierile de la Bruxelles, pozitia Comisiei Europene, dar si nevoia de a avea grija ca Romania sa nu fie transformata intr-un "cos de gunoi".

"Noi ne-am proiectat investitiile dupa nivelul taxelor din Codul fiscal. Vrem sa facem in Romania cel mai mare centru industrial al grupului Renault-Nissan, cu o productie de 350.000 de autovehicule pe an. Pina la sfirsitul acestui an vom fi investit un miliard de euro in Romania. Daca Renault face un centru de proiectare aici, inseamna ca avem incredere in Romania. Trebuie sa mentionez ca, in urma modificarii in Parlament a nivelului taxei de prima inmatriculare, valoarea acesteia pentru automobilele Dacia a crescut, in schimb a scazut pentru autovehiculele cu capacitate cilindrica mare. Cu toate acestea, situatia vinzarilor Dacia este comparabila cu cea din ianuarie anul trecut", a adaugat François Fourmont.