Trei ministri si o multime de strategii pentru recuperarea celor 220 de milioane de dolari, investiti de stat in cele doua aeronave. Nici una dintre strategii nu a fost pusa in practica. Avioanele, a caror vinzare nu a reusit pe timpul lui Miron Mitrea, urmau sa treaca la Romavia in timpul mandatului ministrului. Gheorghe Dobre, apoi s-a discutat transformarea lor intr-un soi de Air Force One romanesc. Acum Berceanu le vrea peste ocean. Vremea planurilor a trecut si, daca in cel mult doua luni, aeronavele nu vor pleca la reparatii, acestea vor fi casate. Nici macar nu este sigur ca avioanele vor obtine de la Airbus avizul de zbor catre hangarele de reparatii.


Linia aeriana nationala Tarom va fi nevoita sa angajeze un imprumut bancar de pina la 20 de milioane de euro, bani necesari pentru repararea in Franta sau in Germania a celor doua aeronave Airbus A310, trase pe dreapta in urma cu trei ani. Acest lucru este insa posibil doar daca tehnicienii Airbus care vor veni in Romania in luna martie sa inspecteze aeronavele isi vor da avizul cum ca avioanele pot zbura fara risc catre bazele de reparare. Insa nici oficialii Tarom, nici cei ai Ministerului Transporturilor nu pot garanta ca verdictul Airbus va fi pozitiv.

De aceea Alexandru Galiatatos, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, mentioneaza posibilitatea ca aeronavele sa zboare pe proprie raspundere catre centrele de reparatie. "O echipa de specialisti ai companiei va trebui sa vina sa verifice din nou parametrii celor doua aparate (n.red.- in martie) si este posibil sa nu acorde o alta perioada de gratie, astfel incit Tarom va putea sa zboare cu ele doar pe propria raspundere", spune Galiatatos, potrivit Rompres. Situatie care nu convine companiei aeriene, oficialii acesteia, care au dorit sa-si pastreze anonimatul, declarind ca nici prin cap nu le trece sa-si asume raspunderea unui astfel de zbor. Aeronavele au costat statul roman 220 de milioane de dolari, din care 67,2 milioane de dolari platiti de Tarom.