Vladescu a adaugat ca nu s-a luat, inca, o decizie in privinta celor care au platit deja taxa de prima inmatriculare, anunta NewsIn.

Taxa de inmatriculare a autoturismelor, in vigoare la 1 ianuarie 2007, este incompatibila cu Tratatul de aderare a Romaniei si cu jurisprudenta Curtii europene de justitie, potrivit raportului CE din septembrie.

Ministrul finantelor, Sebastian Vladescu, a afirmat ca CE nu a contestat niciodata dreptul Romaniei de a institui aceasta taxa, singura observatie a forului european fiind legata de modul de calcul din cauza caruia pentru masinile vechi cota taxei ajunge sa depaseasca valoarea reziduala a autoturismului. Conform lui Vladescu, dupa finalizarea discutiilor cu CE, guvernul va modifica nivelurile de taxare, prin ordonanta de urgenta.

Citeste si:

La nivel oficial, guvernantii au declarat ca taxa speciala pentru prima inmatriculare a fost introdusa pe baza unor principii care vizeaza, in primul rand, protectia mediului. Taxa ar trebui sa descurajeze atat cumpararea de masini cu emisii mari de noxe, cat si invadarea pietei auto romanesti, dupa aderare, cu autoturisme la mana a doua, asa cum s-a constatat din experienta tarilor recent integrate din Est.

Taxa de prima inmatriculare se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. in mod clar sunt avantajate masinile cu motor mai mic, noi si cu euro 4, categorie in care se incadreaza si masinile Dacia. Autoturismele cu o vechime mai mica de sase luni sunt considerate ca fiind noi.

Cel mai mic mic nivel al taxei, de 68 de euro, este perceput pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cm cubi si dotate cu euro 4. Pentru o masina noua, cu euro 4 si motor de 1400 cmc, taxa este de 160 euro si creste la 183 euro in cazul in care capacitatea cilindrica este de 1.600 cm. Pentru o masina tot noua si cu euro 4, dar cu un motor mare, de 2.000 cmc, taxa ajunge la 535 euro si se tripleaza la un motor de 3.000 cmc.