Testamentul invocat de avocatul Corin Trandafir, in baza caruia se sustine retrocedarea Castelului Bran catre mostenitorii principesei Ileana, ar putea fi lovit de nulitate. Principesa s-a calugarit in 1961, iar toate bunurile pe care le-a detinut au devenit proprietate a manastirii ortodoxe Elwood din statul american Pennsylvania. Aceasta idee este sustinuta de catre analistul imobiliar Artur Silvestri si de unii reprezentanti ai Biserii Ortodoxe Romane (BOR).

"Potrivit Dreptului Canonic Bisericesc, cel care imbratiseaza viata monahala depune trei voturi: saracia de buna voie, castitatea si ascultarea. Prin saracia de buna voie, viitorul calugar se obliga printr-o declaratie notariala ca orice bun pe care il detine in acel moment sa fie donat manastirii din a carei obste urmeaza sa faca parte, sau familiei", spun oficialii Bisericii Ortodoxe Romane(BOR). in cazul monahiei Alexandra (n.r.- numele de calugarie al principesei Ileana), testamentul pe care l-a scris in 1990 se loveste de incidenta nulitatii. Surse din cadrul Patriarhiei Romane spun ca in cazul in care aceasta cauza ar ajunge in instanta, judecatorul este obligat sa tina cont si de legile monahale, care "sunt in stransa legatura si conforme cu cele civile". Astfel, Castelul Bran estimat la 60 de milioane de dolari ar ajunge in proprietatea manastirii Elwood.

Castelul Bran a fost lasat in mana Domnului

Citeste si:

Cel care a deschis cutia Pandorei este analistul imobiliar Artur Silvestri. El sustine ca Branul ar putea ajunge in proprietatea manastirii americane. Corin Trandafir, avocatul propritarilor actuali ai domeniului Bran, opune acestor afirmatii un testament al maicii Alexandra din 9 mai 1990(care ar anula orice alt testament anterior), dar si ideea ca juramantul monahal facut intr-un stat laic, precum SUA, nu produce efecte juridice. El citeaza aceste document in care se precizeaza ca ,,restul masei succesorale, proprietati imobiliare, personale si mixte, indiferent de felul si natura lor" sunt lasate copiilor.

In replica, Artur Silvestri spune ca daca ar exista un testament al maicii Alexandra acesta ar trebui supus unei autentificari. Mai mult, el afirma chiar ca " daca a fost intocmit dupa depunerea voturilor monahale, adica dupa 1960, un astfel de document ar fi nul deoarece un calugar nu poate testa, el este mort in fata lumii profane". Aceasta idee este sustinuta si de catre unii reprezentanti ai BOR. "Toate problemele legate de bunurile lumesti ale viitorului calugar sunt solutionate inainte de depunerea voturilor monahale. Ca monah, practic, nimic nu iti apartine."