O veste proasta pentru cei care vor sa importe masini second-hand: autoritatile nu dau semne ca ar renunta la taxa de prima inmatriculare. "Parintii" taxei, ministrii Sebastian Vladescu si Sulfina Barbu, se tin tare pe pozitie in controversa cu Comisia Europeana. Argumentul lor este urmatorul: taxa romaneasca de inmatriculare se aplica tuturor automobilelor cu masa de pina la 3,5 tone.

Astfel, Comisia Europeana nu are cum sa dispuna desfiintarea taxei romanesti pe motiv ca e anticoncurentiala. Legislatia UE prevede ca sint ilegale doar acele taxe care trateaza diferit produsele comunitare de cele interne. Situatia din Romania este diferita de cea din Ungaria sau Polonia, tari care au introdus si ele taxa de prima inmatriculare. Cu o singura diferenta, esentiala insa pentru legislatia europeana: taxa din Ungaria si Polonia era dedicata doar autoturismelor second-hand din import.


"Sustinem taxa de prima inmatriculare", a declarat Sulfina Barbu, ministrul Mediului. Ea a precizat ca Ministerul Mediului (MMGA) a sustinut, timp de doi ani, Programul de Innoire a Parcului Auto din Romania, pentru imbunatatirea calitatii aerului. "Cit timp nu am fost membri UE am sustinut financiar eliminarea autovehiculelor puternic poluante. Acum, mai ales ca sintem stat membru, nu ne putem permite sa devenim cimitir de masini vechi pentru UE. Si, in plus, fiecare tara membra isi face propria politica fiscala, fara sa contrazica normele comunitare in domeniu", a spus Sulfina Barbu.

Potrivit acesteia, Ministerul Mediului, Ministerul Finantelor si Registrul Auto Roman au elaborat procedura de aplicare a acestei taxe, insa valorile rezultate erau mai mici decit ceea ce a aprobat Parlamentul. "Cea mai mare taxa era de 3.500 de euro. Parlamentul este cel care a modificat valorile", a explicat Sulfina Barbu. Miine va avea loc o intilnire intre ministrii Finantelor si Mediului pentru a exprima pozitia comuna cu privire la taxa. Surse din Ministerul Finantelor au confirmat ca cei doi vor sustine explicit aceasta taxa in fata autoritatilor de la Bruxelles.