Domeniile care avantajeaza Romania in competitia pe piata UE, pe baza carora va fi construit brandul de tara, sunt alimentele ecologice, industria IT, vinul, turismul, confectiile, mobila, produsele mestesugaresti si medicamentele naturiste, arata proiectul strategiei post-aderare al Guvernului.

Potrivit proiectului strategiei, definirea profilului de tara presupune, pe langa identificarea avantajelor competitive ale Romaniei pe piata UE, construirea unei imagini pozitive a tarii, in baza specificului national, insa Romania se confrunta cu un deficit de imagine in Europa. Astfel, arata documentul, in cele mai multe cazuri nu exista informatii care sa individualizeze Romania, iar cetatenii romani sau informatiile legate de tara sunt asociate cu evenimente negative.

Proiectul propune o actiune in trei etape pentru schimbarea perceptiei negative. Astfel, intr-o prima etapa, va fi efectuat un "audit de brand", care presupune identificarea cauzelor care duc la formarea imaginii negative a Romaniei, analiza vizibilitatii si perceptiei brandurilor romanesti in UE si identificarea punctelor forte, pe baza carora se poate construi o imagine favorabila.

In a doua etapa, va fi elaborat conceptul brandului Romaniei. In opinia initiatorilor proiectului, valorile aduse de Romania in Uniunea Europeana sunt cultura romana, calitatea capitalului uman, sportul de performanta, contributia la securitatea regionala si identificarea Romaniei, la nivelul UE, cu teme mari de politica externa - spre exemplu Marea Neagra. Un alt atu este diversitatea biologica, Romania fiind singurul stat membru al UE cu cinci bioregiuni din cele 11 existente, informeaza NewsIn.

In ceea ce priveste ultima etapa, care include promovarea brandului, sarcina comunicarii va reveni institutiilor statului - mai ales reprezentantelor diplomatice si institutelor culturale romane din strainatate - investitorilor privati si formatorilor de opinie. Proiectul de strategie arata ca schimbarea imaginii Romaniei "este un obiectiv cu un orizont de realizare pe termen lung".

Presedintele Agentiei pentru Strategii Guvernamentale (institutie in ale carei atributii intra crearea brandului Romaniei), Alfred Bulai, declara, in noiembrie 2006, ca este nevoie de circa zece milioane de euro si de un interval de trei ani pentru a construi brandul "Romania".

Proiectul strategiei post-aderare a Romaniei, elaborat de Guvern, vizeaza perioada 2007-2013, iar forma finala va fi adoptata in urma unei dezbateri publice, astfel incat punctele de vedere enuntate de partidele politice si de societatea civila sa fie incorporate in proiectul final. Documentul a fost deja trimis partidelor pentru analiza.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.