Primarul sectorului 5 pretinde ca a vindut 6.300 de bilete pentru Revelionul pe care il organizeaza la Romexpo in sase ore. Aritmetica il contrazice de la obraz

Zeci de mii de bucuresteni au facut cozi in fata Primariei Sectorului 5, inca de marti noaptea, in speranta ca vor prinde un bilet la Revelionul de la Romexpo, organizat de primarul Marian Vanghelie. Biletele s-au pus in vinzare miercuri seara, aproape de miezul noptii, iar ieri-dimineata la ora 6.00 s-a anuntat ca s-au epuizat cele 6.300 de bilete puse in vinzare. Un calcul aritmetic sumar contrazice performanta Primariei Sectorului 5.

Nu ies secundele

Impartind cele sase ore, cit a durat vinzarea, la numarul de bilete pretins a fi fost vindute, rezulta ca vinzatorul ar fi trebuit sa dea un bilet la fiecare 3,4 secunde pentru a epuiza cele 6.300 de bilete in sase ore. Precizam ca vinzarea s-a efectuat la un singur ghiseu, unde opera un singur vinzator. Ca regula generala, s-a stabilit ca fiecare persoana sa ia doua bilete, dar chiar daca cineva ar fi putut sa ia mai multe, acest fapt afecteaza prea putin timpul necesar pentru vinzarea unui bilet, din cauza modului in care acestea au fost distribuite. Astfel, pentru fiecare bilet, cumparatorul trebuia sa prezinte actul de identitate al beneficiarului, iar vinzatorul avea de completat codul numeric personal al acestuia.

"Cotidianul" a cronometrat timpul necesar pentru vinzarea unui bilet in asemenea conditii si, adaugind secundele necesare pentru incasarea banilor, si, eventual, restituirea restului am ajuns la o medie de 15 secunde. Pornind de la aceasta constanta si refacind calculul, rezulta ca fie s-au vindut, in cele sase ore, doar ceva mai putin de 1.500 de bilete, fie ar fi fost nevoie de 26 de ore pentru a le epuiza pe cele 6.300 pretins a fi fost vindute.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.