Din datele obtinute pina acum, tari care au cumparat avioane militare de transport scurt si mediu curier C-27J Spartan au platit semnificativ mai putin decit ar urma sa achite romanii. Oficialii MApN sustin ca diferenta vine din dotarile aflate la bord si din tipul de operatiuni, romanii optind mai ales pentru cele specifice zonelor de conflict.

Grecii: 24,7 milioane de euro

Grecia este unul dintre statele care au cumparat, in ultimii ani, 12 avioane C-27J Spartan de la italieni, cu o optiune pentru inca trei, valoarea contractului fiind de 297 de milioane de euro, dupa cum arata un comunicat Finmeccanica. Ceea ce inseamna ca grecii au platit 24,7 milioane de euro pentru un avion. Aparatele sint construite de acelasi joint venture compus din companiile Lockheed Martin Aeronautics (SUA) si Alenia Aeronautica (Italia, parte a grupului Finmeccanica). Avioanele sint destinate Fortelor Aeriene elene, fiind prevazute cu doua motoare si o serie de echipamente compatibile cu avioanele de transport pe distante mari de tip C-130 Hercules. Aparatele livrate grecilor nu aveau prevazute anumite sisteme de securitate, acestea urmind a fi alese ulterior.

Citeste si:

Bulgarii: 18,2 milioane de euro

Firma Alenia a negociat si cu Fortele Aeriene din Bulgaria livrarea a opt avioane de acelasi tip, initial avansindu-se 200 de milioane de euro. Ulterior, ministrul bulgar al Apararii, Simeon Nikolov, a declarat ca au cazut de acord cu italienii pentru 140 de milioane de euro. Doar ca bulgarii, din cauza unor probleme cu bugetul Apararii, nu au putut oferi nici aceast pret, contractul final fiind in valoare de 91 de milioane de euro si doar pentru cinci avioane, adica 18,2 milioane bucata - dupa cum scrie publicatia militara "Jane’s Defence". Ca si in cazul Romaniei, in competitia deschisa de vecinii de la sud, italienii au invins spaniolii de la EADS-Casa. Fortele Aeriene lituaniene au cumparat si ele trei avioane de transport de tip Spartan, pentru care au platit 75 de milioane de euro, adica 25 de milioane bucata.