Potrivit unor informatii preliminare, prabusirea aeronavei MiG 21 LanceR, in ziua de 22 noiembrie 2006, pe raza localitatii aradene Beliu, nu s-a datorat unor defectiuni tehnice ale aparatului. Membrii comisiei care cerceteaza cauzele producerii catastrofei aviatice soldate cu moartea pilotului militar capitan-comandor Dan-Andrei Ghica-Cucerca (foto) au ajuns la concluzia ca aeronava MiG 21 LanceR s-a prabusit din cauza incapacitatii pilotului de a efectua comenzile normale pentru sustinerea aparatului in parametrii normali de zbor.

In momentul de fata, expertii din comisia de ancheta, condusa de generalul de flotila aeriana Ion Stefan, seful Instructiei si Doctrina din Statul Major al Fortelor Aeriene, coroboreaza toate datele din cutia neagra a avionului cu celelalte elemente rezultate in urma primelor investigatii de dupa catastrofa pentru a stabili cu certitudine care a fost motivul pentru care pilotul si-a pierdut cunostinta in timpul zborului de instructie pe care il executa. Pentru elucidarea tuturor aspectelor care au stat la baza catastrofei, la Institutul National de Medicina Aeronautica si Spatiala din Bucuresti se analizeaza situatii asemanatoare in care pilotii militari au trecut prin momente scurte de pierdere a cunostintei in timpul unor zboruri.

Conform unor surse din cadrul comisiei de ancheta, avionul militar s-a prabusit din cauza faptului ca pilotul nu a mai executat nici o comanda pentru a readuce aeronava in raionul de zbor unde se aflau si alte MiG-uri 21 LanceR in misiune.

Potrivit datelor aflate in dosarul de ancheta, aeronava MiG 21 LanceR, pilotata de capitan-comandor Dan-Andrei Ghica-Cucerca, a decolat la ora 12.03 de la Baza Aeriana 71 Campia Turzii, fara munitie la bord, pentru un zbor de instructie. Misiunea era una de verificare a capacitatilor tehnice de zbor ale aparatului care fusese supus unor operatiuni de intretinere periodica, pentru a putea fi folosit in celulele de lupta destinate serviciului operational de politie aeriana sub comanda NATO, pe care pilotii de la Campia Turzii le executa constant.

Primele 10 minute ale misiunii executate de Dan Ghica au decurs normal, pilotul comunicand cu turnul de control. Dupa executarea procedurilor de decolare si efectuarea unor manevre specifice in zbor, pilotul a dus aeronava la o altitudine de aproximativ 1800 de metri si a pus-o pe pilot automat. In mod normal, la aceasta inaltime nu este nevoie de o suplimentare la capacitate maxima a cantitatii de oxigen pe care pilotul o primeste prin intermediul sistemelor speciale din carlinga.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.