Niste burtosi cu ordonante, grade pe umar si acces la decizie au ho­tarit la un moment dat ca cele mai performante avioane de lupta pentru Armata Romana sint MiG-urile. U­za­te, neretehnologizate, avioanele s-au remarcat prin viteza de reactie care le-a permis sa se diferentieze destul de repede de celelalte masini agricole care au intrat vreodata in tarinile patriei. Din acest motiv, accidentul ultimului MiG Lancer, de la Arad, nu a mai surprins pe nimeni. De aceea intervenim noi, aici si acum, cu ama­nunte absolut surprinzatoare despre minciunile Armatei.

Defectiunea care a dus la pra­busire a fost ceva mai deosebita decit in alte cazuri. Este vorba de o hiba aparuta la sistemul care asigura alimentarea cu oxigen a plaminilor pilotului. Acesta, aflat in carlinga MiG-ului la aproximativ 6.000 de metri inaltime, si-a pierdut cunostinta ca urmare a acestui defect "minor". Din acel moment, avionul nu a mai mers pe directia nord, la fel ca celelalte MiG-uri din formatie si impreuna cu care capitanul comandor Dan Ghica executa misiunea primita. Timp de sapte minute, pina cind aparatul de zbor al lui Ghica a disparut de pe ra­dar, traiectoria MiG-ului a fost dreap­ta, pe directia Vest.

Apelurile repetate ale turnului de control catre pilot au ramas fara raspuns, ceea ce confirma ipoteza starii de in­con­stienta a lui Ghica, cauzata de lipsa aerului. Cum, de altfel, starea de inconstienta a pilotului este o explicatie destul de plauzibila pentru faptul ca mansa nu s-a mai miscat deloc din momentul defectarii sistemului de alimentare cu oxigen. Singura miscare pe care a mai putut-o face pilotul, cel mai pro­babil aproape in­constient, a fost cea care a dus la cuplarea "fortajului" (cresterea capa­citatii motorului pentru atingerea unei viteze foarte mari, cum se in­timpla, de exemplu, la decolare sau la trecerea de la pragul subsonic de viteza la cel supersonic).

O data "fortajul" cuplat, motorul consuma mai mult combustibil decit in mod normal, ceea ce explica si faptul ca avionul nu a explodat la impactul cu solul: rezervoarele erau deja goale. Pe scurt, asa se poate muri cind esti ofiter de cariera in subordinea Sta­tului Major al Fortelor Aeriene din Romania. Cu toate aceastea, comuni­ca­tele oficiale ale Armatei au incercat sa abureasca pe toata lumea ca pilotul a incercat sa se catapulteze. Ba chiar, in prima faza, ar fi si reusit, conform mincinosilor de serviciu ai Fortelor Aeriene. De fapt, nici nu a­vea cum sa se catapulteze, pentru ca toate parasutele sint in conducerea Armatei care a decis sa cumpere MiG-uri expirate.