Opinia publica din Romania asista in aceste zile la un linsaj public de proportii al persoanei mele. El este executat prin intermediul unei parti a mass-media aflate sub controlul unui puternic grup de interese politic si financiar. Un grup de natura oligarhica, profund deranjat ca "cineva" din afara sistemului isi permite sa expuna la nivel national si international malversatiuni ce au drept scop promovarea fara scrupule a propriilor interese in detrimentul intereselor majore ale tarii. In cazul de fata este vorba despre doua mari "crime": prima este aceea de a fi blocat definitiv nominalizarea la postul de comisar european un exponent al grupului, al carui rol era de a facilita accesul preferential la importante resurse economico-financiare din interiorul structurilor Uniunii Europene; a doua este aceea ca prin sustinerea publica a necesitatii reale de implementare a demersului FORMAL declarat de a se trece in sfarsit la "reforma morala a clasei politice" se provoaca de fapt un seism ce ar avea inevitabil drept consecinta dislocarea actualei configuratii pe tabla de sah a puterii. Restul nu este nimic altceva decat "zgomot de fond" menit sa distraga atentia opiniei publice de la aspectele enuntate. Si cu cat sonorul este dat mai tare, cu atat mai mare sansa de a ameti auditorul.

In atari conditii, pentru oamenii de buna-credinta ma simt obligat sa reamintesc cateva lucruri.

Citeste si:

1. Liviu Turcu, prin interventiile sale publice din ultimii 17 ani, nu a facut si nu face jocul vreunui grup de interese fie el din interiorul sau exteriorul tarii. Venind din strainatate sunt imun la "gripa" scenaritelor in care absolut orice gest trebuie explicat prin asocierea sau disocierea de un grup de interese sau altul.

2. Decizia de a iesi din sfera analizelor academice in acest moment are la baza demersul politic asumat la nivelul actualilor guvernanti de a se trece fie si acum, in ceasul al 12-lea, la ceea ce au clamat a fi "procesul de reforma morala si de renovare a actualei clase politice". Un proces sanctionat sub aspectul legalitatii de decizia Consiliului Suprem de Aparare a Tarii ca arhiva DSS sa fie transferata integral la CNSAS. Aceasta din urma este singura institutie abilitata de Parlament sa se pronunte cu prioritate asupra trecutului elitei politice si deci a celor care reprezinta simbolic Romania atat pe plan intern, cat si pe plan international.