Constructia Autostrazii Bucuresti - Brasov se dovedeste a fi mult mai scumpa decat s-a stabilit in 2002, pe motiv ca a crescut pretul materialelor de constructii si cel pentru amenajarea terenurilor. Astfel, potrivit companiei Search Corporation, proiectantul autostrazii, constructorii trebuie sa incaseze de la statul roman 1,8 miliarde de euro, cu 200 milioane de euro mai mult decat s-a stabilit acum circa 4 ani. Interesant este ca aceste costuri sunt anuntate inainte ca lucrarile la autostrada sa inceapa. Consultantul nu exclude ca autostrada sa coste chiar mai mult, avand in vedere ca pana in 2009, cand este prevazuta finalizarea proiectului, pot exploda preturile la materialele de constructii.

Vicepresedintele Search Corporation, Vlad Chiotan, ne-a declarat ieri ca suma de 1,8 miliarde de euro este una estimativa, calculata in functie de costurile neprevazute. In opinia sa, pretul final va fi stabilit prin licitatie si poate fi mai mai mare sau mai mic decat cel anuntat.

"Posibila crestere a valorii Autostrazii Bucuresti-Brasov de la 1,6 miliarde euro in 2002 la 1,8 miliarde euro in 2006 se datoreaza in principal scumpirii materialelor de constructii si a terenurilor", a declarat, Vlad Chiotan.

Intrebat daca asemenea costuri neprevazute ar mai putea sa apara pana in 2009, reprezentantul Search Corporation a raspuns ca "nimeni nu poate sti ce se va intampla, de exemplu, cu pretul carburantilor peste doi ani. Acesta poate sa explodeze sau nu".