De cativa ani, industria ospitalitatii din Capitala se "hraneste" din turismul oamenilor de afaceri. Propriu-zis, strainii nu vin in Bucuresti pentru perioada vacantelor, ci numai cu treaba. Potrivit estimarilor, cam 70-80% din strainii sositi aici vin in interes de serviciu. Cu 1-2 milioane de euro s-ar putea rezolva problema centrelor de informare turistica, spun expertii, in contextul in care ele lipsesc cu desavarsire. Dar ramane aspectul strategiei turistice coerente, care in acest moment nu exista nici in Capitala, nici la nivel national.


In prima zi a Francofoniei, Bucurestiul este impanzit de stegulete, oameni de ordine, mii de masini si cam atat."Nu vad unde sunt centrele de informare turistica, nu inteleg de ce nu s-au instalat niste chioscuri unde sa se gaseasca ghiduri in limba franceza. Poate vor aparea pe parcurs, eventual in prima zi de Summit", a declarat recent Paul Marasoiu, presedintele companiei de consultanta si management in domeniul hotelier Peacock Hotels. Marasoiu, care este si directorul general al hotelului de patru stele Golden Tulip Sky Gate, considera ca Bucurestiul nu va avea expunerea necesara unui astfel de eveniment pe fondul faptului ca nu s-au facut pregatiri suficiente.

"Bucurestiul are un centru istoric in paragina, nerenovat, nu exista un circuit clasic al orasului, nu exista un card de vizitare care sa ofere reduceri pentru muzee, spectacole sau alte atractii", spune Traian Badulescu, ofiter de presa in cadrul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Potrivit acestuia, o retea de centre de informare nu ar costa foarte mult, inchirierea sau achizitionarea unor spatii, plus plata personalului s-ar putea face si cu 1-2 milioane de euro. "Bucuresti este singura capitala europeana fara centre de informare turistica", a adaugat Badulescu."