Prefacerile majore pe care primarul general, Adriean Videanu, le infaptuieste in Bucuresti au intotdeauna la baza contracte de consultanta. Din aceasta activitate, multe firme romanesti sau straine devin prospere pe banul public. Intr-o singura zi, cateva firme care concurau de forma una impotriva celeilalte s-au ales cu sute de miliarde din bugetul local pentru cateva studii, verificari si servicii.

Atribuirea contractelor de sfatuire din 16 iunie 2006 s-a facut pe baza criteriului: "oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic". Invariabil, la cele sase licitatii s-au depus cate doua oferte. Denumirea contractelor este urmatoarea: "servicii de management al proiectelor pentru Infrastructura transport urban - consultanta". In ce consta aceasta consultanta? Cu exceptia unui singur contract, consultanta are in vedere urmatoarele obiective: pregatirea documentelor de licitatie, controlul proiectului si raportarile, servicii de inginerie, administrarea contractului, verificarea si aprobarea programului, a utilajelor, echipamentelor, tehnologiei de constructii si a materialelor executantului, controlul lucrarilor, al starii tehnice a strazilor, instalatiilor si al lucrarilor executate, servicii de programare, urmarire si verificare proiecte, servicii de consultanta.

Citeste si:

PRIETENI VECHI

Cel mai mare contract, in valoare de 212,65 miliarde de lei vechi, a fost insfacat de o asociere romano-franceza: SC Metroul SA si Systra SA din Paris. Pentru acesti bani, cateva strazi vor fi supravegheate de catre cele doua firme: Soseaua Colentina, intre Podul Voluntari si Mihai Bravu; Calea Mosilor, intre Mihai Bravu si Piata Unirii; Bulevardul Iancu de Hunedoara, intre Piata Victoriei si Calea Dorobanti; Soseaua Stefan cel Mare, intre Calea Dorobanti si Piata Obor; Tunari, intre Soseaua Stefan cel Mare si Piata Galati; Bd 1 Decembrie, intre Str. Pallady si Bulevardul Basarabia; Str. Viitorului, intre Soseaua Stefan cel Mare si Piata Galati; Str. Maica Domnului, intre Str. Reinvierii si Lacul Tei; Soseaua Oltenitei, intre Piata Eroii Revolutiei - Piata Sudului si ROMPRIM. Systra SA din Franta a mai operat in Bucuresti in 2000 impreuna cu Metroul SA pentru reabilitarea infrastructurii tramvaielor bucurestene, iar in 2002 a semnat un contract de asistenta tehnica si renovare a materialului rulant de la metrou, contract ce va fi finalizat la sfarsitul anului 2006, conform datelor de pe site-ul firmei franceze.