Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, s-a aratat dispus sa suplimenteze fondurile pentru autostrada Bucuresti-Ploiesti, ceea ce inseamna, de fapt, o recunoastere a faptului ca cele trei firme care au alcatuit consortiul cistigator nu vor putea respecta suma cu care s-au angajat la licitatie. "Intotdeauna exista o posibilitate de discutare in legatura cu pretul ulterior. Aceasta din cauza ca aceste proiecte dureaza foarte mult, adica trei-patru ani, iar unele preturi, cum ar fi cel al petrolului, al asfaltului, evolueaza necontrolat. Putem sa ne uitam si sa vedem ca, fata de acum patru ani, pretul asfaltului este de trei ori mai mare", a spus Berceanu.


Ministrul Transporturilor a spus ca va exista un control strict al cererilor viitoare de plati suplimentare. "Vom fi foarte stricti si transparenti. E mai normal sa se precizeze foarte concret in contract cazurile (in care pot fi solicitate cresteri - n.red.) si sa le dai mici diferente de pret, care sint argumentate", a adaugat Radu Berceanu.

Consortiul Spedition UMB - Pa & Co International - Euro Construct Trading 98 - Com-Axa, cistigatorul licitatiei pentru Bucuresti-Ploiesti, a oferit un pret de 199 de milioane de euro pentru cei 42 de kilometri ai lucrarii, cu 31 de milioane de euro mai putin decit concurentul de pe locul doi. Pretul a avut o pondere de 60% din punctajul final care a decis cistigatorul licitatiei. Radu Berceanu presupune insa ca, indiferent cine ar fi cistigat licitatia, tot ar fi cerut mai multi bani. "Una este sa accepti o majorare de zece la suta de la 200 de milioane de euro la 220 de milioane si alta, tot de zece la suta, de la 270 de milioane de euro la 297 de milioane", a spus ministrul Transporturilor.