Ministerul Transporturilor a modificat pe 15 iunie conditiile de participare la licitatia privind construirea autostrazii Bucuresti-Ploiesti

Noul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, si-a dovedit eficienta in primele 48 de ore de la investire. La mai putin de doua zile de ministeriat, sub conducerea noului sef de la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), conditiile de licitatie pentru construirea autostrazii Bucuresti-Pitesti au fost schimbate in asa fel incit handicapul constructorilor romani, acela de a nu avea experienta in autostrazi, sa fie anulat.

Reamintim ca licitatia pentru Bucuresti - Ploiesti a fost cistigata de un consortiu de patru firme romanesti, Pa&Co Holding, Euroconstruct Trading, UMB Spedition si Comaxa SRL, toate apropiate fostei si actualei puteri, dupa ce, in conditiile de licitatie, dovada unei experiente anterioare de 40 de kilometri de autostrada a fost inlocuita, ulterior publicarii anuntului, cu cea a turnarii a 700.000 de tone de mixtura asfaltica.

Faptele urmeaza vorbele

Cronologia faptelor demonstreaza ca evenimentele au urmat fidel indicatiile lui Basescu, de a sprijini firmele romanesti. Si inca foarte rapid.

Tronsonul de autostrada pentru care s-a facut licitatia a mai fost in discutia MTCT. Pentru ca nu avea bani de la bugetul de stat, ministerul a cautat firme de afara care sa accepte o asociere de genul Parteneriat Public-Privat (PPP), in care strainii sa lucreze pe banii lor, apoi sa li se deconteze lucrarea in 29 de ani, timp in care ei administreaza autostrada si o si intretin.

In cazul tronsonului Bucuresti-Ploiesti, negocierile s-au purtat cu austriecii de la Strabag, insa ele nu s-au finalizat printr-un contract. Predecesorul lui Berceanu, Gheorghe Dobre, n-a parut incintat de varianta PPP-urilor. Potrivit lui Dobre, negocierile au fost intrerupte "din cauza costurilor mari cerute" si pentru ca la acea ora, adica primavara lui 2006, Romania nu avea legislatia pentru PPP armonizata cu cea europeana. In final, Dobre a recunoscut ca adevaratul motiv al neincheierii unui contract sub forma PPP a fost altul: "N-am fost adeptul sa fac incredintare directa pentru autostrazi, am vrut numai prin licitatie". Asa ca s-a trecut la organizarea licitatiei.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.