Sustinand ca ceea ce i se intampla "este un act de politie politica exercitat prin presiuni mediatice de ministrul Justitiei Monica Macovei", judecatoarea Bejinaru citeaza una dintre declaratiile de presa ale ministrului, potrivit careia daca va continua sa fie protejata de colegii sai, vor exista saptamanal, in presa, articole care sa discrediteze institutia: "Aici ar trebui ca ceilalti membri CSM, colegii ei, sa discute cu ea. Pana acum au protejat-o si i-au spus sa nu isi dea demisia, dar poate sa isi schimbe aceasta atitudine. Daca nu, vor vedea saptamanal in presa cate un articol pe tema asta care afecteaza credibilitatea institutiei".

In sprijinul afirmatiilor sale, judecatoarea precizeaza ca, prin decizia 141/2005, CNSAS a constatat ca nu a fost agent sau colaborator al Securitatii, ca politie politica, pentru ca ulterior sa se pronunte in contradictie cu prima decizie. "La data de 18 mai 2006, fara un temei legal care sa ii permita sa se pronunte din nou in baza aceluiasi material probator, Colegiul CNSAS a pronuntat decizia nr.166/18 mai 2006 prin care, fara a ma cita, a dat un verdict contrar primei decizii, pe care in aceeasi zi l-a si dat publicitatii", sustine judecatoarea afirmand ca, astfel, au fost incalcate dispozitiile art. 15 alin. 6 si art. 31 alin. 7 din Legea 187/1999.


"Sustin ca unii membri CNSAS au incalcat deontologia profesionala prin aceea ca nu au asigurat confidentialitatea si secretul documentelor si informatiilor administrate. Prin decizia nr. 255/2006 mi-a fost admisa contestatia impotriva deciziei nr.166/18 mai 2006, a fost anulata aceasta decizie, cat si efectele ei", mai noteaza Florica Bejinaru, anuntand ca desi a formulat, la data de 6 iunie 2006, o cerere prin care solicita copii dupa actele care o incriminau, aceasta i-a fost respinsa pe motiv ca "regulamentul interzice eliberarea unor asemenea copii".

Trebuie mentionat faptul ca eliberarea unor astfel de copii este prevazuta atat de art. 1, cat si de art. 13 din Legea 187/1999, care stipuleaza urmatoarele: alineatul 1 -"Persoanele indreptatite pot solicita Consiliului, in conformitate cu prevederile art. 1 alin. (1), in conditiile prezentei legi, consultarea dosarelor sau a oricaror materiale intocmite pana la data de 22 decembrie 1989 de organele de securitate; eliberarea unor copii de pe inscrisurile aflate in aceste dosare ori alte materiale; eliberarea unor adeverinte privind apartenenta sau neapartenenta, colaborarea ori necolaborarea cu organele de securitate. (2) Nu se elibereaza copii de pe acele inscrisuri ale dosarului, al caror continut poate afecta major o terta persoana, decat cu acordul scris al persoanei ce poate fi afectata major sau al mostenitorilor legali; asigurand o copie care nu cuprinde pasajele privitoare la o terta persoana ce poate fi afectata major".

Art. 1 prevede dreptul oricarui cetatean roman sau cetatean strain care dupa 1945 a avut cetatenie romana la propriul dosar intocmit de organele Securitatii, ca politie politica. "Acest drept se exercita la cerere si consta in studierea nemijlocita a dosarului, eliberarea de copii de pe actele dosarului si de pe inscrisurile doveditoare despre cuprinsul dosarului".