Compania de paza care a pierdut contractul privind paza banilor de la CFR Marfa, sucursala Bucuresti, spune ca societatea care a castigat licitatia ar fi preluat contractul cu un pret care nu acopera nici jumatate din costurile aferente serviciilor. Mai mult decat atat, reprezentantii firmei "Metropolitan Security" spun ca nu ar fi fost indeplinite nici conditiile legale pentru ca firma, apartinand lui Hayssam, sa intre in competitie.

"In urma cu o saptamana a avut loc o licitatie la Societatea Nationala de Transport Feroviar Marfa - Sucursala Bucuresti, avand ca obiect 'Servicii de manipulare, colectare, transport, depozitare si paza a valorilor banesti si a instrumentelor de plata a statiilor CF de pe raza Sucursalei Marfa Bucuresti>>.

La aceasta licitatie am participat alaturi de firma SC "Paza si Protectie Regent Security" SRL, firma care apartine clanului Hayssam si care, cu toate ca nu a putut dovedi ca indeplineste toate conditiile din caietul de sarcini, a fost acceptata la licitatie, facandu-se chiar interventii in favoarea ei", se precizeaza intr-un comunicat remis redactiei de catre conducerea "Metropolitan Security" .

De asemenea, intr-o anexa, este prezentat si modul in care firma controlata de Omar Hayssam ar fi fost ajutata sa castige contractul. Dupa ce i s-a permis sa nu mai indeplineasca o serie de conditii cerute in caietul de sarcini, firma lui Hayssam a cerut, sustine firma concurenta, un pret de un miliard de lei pentru contractul valabil pentru un an.

"Mentionam ca la pretul la care a fost declarata castigatoare SC Paza si Protectie Regent Security SRL si in urma calcularii reale a cheltuielilor pentru realizarea contractului de prestari servicii de transport valori, societatea nu poate acoperi aceste cheltuieli, pretul oferit fiind cu aproximativ 50-60 la suta mai mic decat necesitatile reale", se arata in documentul Metropolitan Security.

Conexiuni intre firme

Aceeasi societate de paza si protectie sustine ca acest contract primit de firma, posibil controlata de Hayssam, este unul dintre multele care se castiga initial pentru un pret mult mai mic, fiind ulterior "umflate" cu acte aditionale prin care, de fapt, firma castigatoare isi realizeaza profitul.

"Astfel de licitatii, la care se ofera preturi mult subevaluate, pentru ca mai apoi sa se poata suplimenta valoarea contractului, au devenit o practica a societatilor aflate in subordinea directa a Ministerului Transporturilor", acuza Metropolitan Security, in documentul citat.

Tot in comunicat se precizeaza ca "desi societatea noastra a depus deja o contestatie la SNTFM CFR Marfa, am ales sa facem publice aceste 'sforarii>> in speranta ca presa va reusi sa-i oblige pe acesti domni sa intre in legalitate".

Reprezentantii SC "Metropolitan Security" spun ca "este inexplicabil cum autoritatile, in cazul in care Omar Hayssam este acuzat de terorism si dat in urmarire internationala, aleg sa faca afaceri si sa imbogateasca tocmai firmele acestuia".

Intr-o alta anexa a comunicatului sunt prezentate, tot de compania de paza care a pierdut licitatia, conexiunile intre cateva firme si clanul Hayssam. "In anul 2002 s-a infiintat societatea de paza Regent Security, cu scopul asigurarii pazei la firmele Manhatan, Apa Bucovina si SC "Monalisa Investements"(....), toate aflandu-se sub administrarea lui Omar Hayssam si a fratilor acestuia, Awdi Hayssam si Mehdi Hayssam. Tot "Metropolitan Security" precizeaza, in comunicat, ca in ianuarie 2006 se infiinteaza SC "Paza si Protectie Regent Security"SRL.

Citeste si:

Aceasta are in dotare vehicule de la vechea firma, ce sunt inscriptionate cu denumirea aceleia, lucru ce conduce la ideea ca, de fapt, este vorba despre aceeasi societate la care s-a modificat putin denumirea.

Conexiunea se regaseste intre Regent-Rodipet-Monalisa Investments si Mesageria CFR, ultima fiind administrata tot de clanul Hayssam. De mentionat ca Societatea Nationala de Transport Feroviar a reziliat contractul cu SC Mesageria in anul 2005, avand principal motiv neindeplinirea conditiilor legale privind colectarea si transportul de valori", se spune in finalul comunicatului.

"E dureros sa pierzi un contract"...

La randul sau, directorul firmei SC Paza si Protectie Regent Security SRL, Silviu Bardan, a declarat agentiei Mediafax ca societatea pentru care lucreaza nu are nici o legatura cu Omar Hayssam, apreciind ca demersul concurentilor Metropolitan Security este unul "disperat" intrucat acestia ar fi fost pana in prezent titularii contractului cu CFR Marfa, "cam singurul" din portofoliul lor. "Se pare ca le-am cam inchis firma luandu-le acest contract. Eu ii inteleg ca e dureros sa pierzi un contract si banuiesc ca acum nu fac altceva decat sa se agate cu disperare de orice fir pentru a anula licitatia", a spus Silviu Bardan.

De asemenea, acesta a negat ca printre actionarii companiei s-ar afla omul de afaceri sirian Omar Hayssam, cautat de autoritatile romane pentru acte de terorism. "Pot dovedi cu acte de la Registrul Comertului ca nu avem nici o legatura cu Omar Hayssam. Am auzit de el de la televizor", a mai spus Bardan.

Initial, precizeaza Mediafax, acesta a recunoscut ca firma sa este cea care a asigurat paza sediilor unor companii al caror actionar era fugarul sirian, dar a revenit imediat asupra acestei afirmatii, aratand ca firma sa nu este una si aceeasi cu cea care pazea valorile societatilor Bucovina sau Manhattan.

"Da, am avut timp de mai multi ani contracte de paza la respectivele firme", a spus Bardan, care insa a revenit aratand ca societatea sa si compania Paza Regent SRL sunt doua entitati diferite si negand faptul ca firma sa ar fi preluat-o pe aceasta, cunoscut prestator de servicii de paza la activele omului de afaceri sirian. "Sunt doua firme diferite, cu actionariat diferit", a conchis Bardan.

Contactat de agentia Mediafax, directorul general al CFR Marfa, Liviu Bobar, a declarat ca firma Regent Security a fost selectata pentru ca a cerut cel mai bun pret. "Am verificat firma la Registrul Comertului, iar printre actionari nu a aparut nici numele lui Hayssam si nici un alt nume cu rezonanta arabeasca", a spus Bobar. In cazul in care se va dovedi ca firma castigatoare nu va putea presta serviciile la care s-a angajat, vor fi aplicate sanctiunile prevazute in contract, cea mai drastica masura prevazuta fiind rezilierea intelegerii, a precizat directorul CFR Marfa.

Supraveghere video in statii

In timp ce scandalurile pentru organizarea licitatiilor se tin lant, politistii din IGPR si reprezentantii celor 3 Companii Cai Ferate din Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, precum si ai operatorilor feroviari privati, incearca sa tina sub control furturile din vagoanele de marfa.

Totodata, in cadrul intalnirii, a fost luat in discutie si modul de asigurare a securitatii bunurilor transportate pe calea ferata si a mijloacelor de transport, conform Legii nr. 333/2002, cu societati specializate de paza.
Potrivit IGPR, s-a analizat si posibilitatea instalarii unor sisteme de supraveghere video in statiile CF si marile triaje, pentru operativitate si eficienta in depistarea celor care incalca legea. Discutiile au vizat si propunerile operatorilor feroviari privati privind elaborarea unui Program National de Securitate Feroviara, avandu-se in vedere ca exista in forma de proiect propuneri formulate de Directia Politiei Transporturi si cele 3 companii feroviare din MTCT.