Intr-un incident petrecut de curand in Portul Galati, hotii au reusit sa urce la bordul navei Petr Beron, un feribot bulgar care transporta camioane, autoturisme si pasageri. Nava astepta sa fie verificata de autoritatile romane, in cadrul unui control inopinat, astfel ca pasagerii si membrii echipajului se aflau pe tarm. Dupa ce s-au catarat circa trei metri, hotii au jefuit vasul, furand bani si bunuri de valoare din vehicule, precum si cabluri si instalatii de
Navele au devenit tinte pentru hoti"Hotii iau tot ce gasesc, dar in special bani. Presupun ca intercepteaza comunicatiile radio ale navelor, astfel ca stiu ce avem de gand sa facem", a declarat Rosen Raikov, secundul navei Petr Beron.

Potrivit companiei in proprietatea careia se afla feribotul - Bulgarian River Shipping - care opereaza curse pe Dunare intre Germania si Marea Neagra, incidentul este ultimul dintr-o serie de atacuri, majoritatea produse in zona Cernavoda, unde navele se aliniaza pentru a intra pe Canalul Dunare - Marea Neagra, cu destinatia Portul Constanta.

Batuti si aruncati peste bord

Dragomir Kocianov, directorul companiei bulgare, a afirmat ca acesta este al saselea atac asupra unei nave bulgaresti, dar primul care vizeaza un vas de pasageri. "Stiu ca si alte companii au suferit atacuri similare. Spre exemplu, membrii echipajului unei nave sarbe au fost batuti si fortati sa sara peste bord", a adaugat Kocianov. Actele de piraterie au provocat un scandal international, iar ziarele bulgare considera ca responsabil este Guvernul de la Bucuresti, existand chiar suspiciuni ca reprezentanti ai autoritatilor locale colaboreaza cu hotii.

La randul lor, autoritatile romane au acuzat companiile navale bulgare ca nu folosesc rute sigure si permit stationarea navelor la distanta de porturi pentru a evita plata taxelor. In plus, unii capitani de nave bulgari sunt banuiti ca ar organiza jefuirea pro-priilor vase.


Despre autor:

Sursa: Click.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.