Scrisorile lasate in cutia postala, telefonele primite prin care ti se propune sa cumperi un produs si sondajele de opinie vor fi controlate de stat. Numele, adresa, codul numeric personal, dar si alte informatii, cum ar fi etnia, convingerile politice, religoase sau preferintele sexuale sunt considerate date cu caracter sensibil, iar firmele din marketing sau institutele de sondare a opiniei publice vor trebui sa se inscrie pe listele nou-infiintatei Autoritati Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.

Oamenii care si-au vazut trecute pe pliante si pe oferte promotionale datele personale pot sesiza institutia sa faca verificari. Autoritatea, inca anemica, nu stie pe cine sa controleze si nu are o baza de date cu firmele care lucreaza cu date cu caracter personal. Un fisier Excel cu cateva firme este tot ceea ce protejeaza in acest moment Autoritatea. Amenzile pentru cei care nu respecta legislatia sunt destul de usturatoare. in realitate, putine firme stiu de existenta acestei institutii. Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal este o adevarata fortareata, unde se intra mai greu decat la parlament. "Daca sunteti de la vreun ziar?", ii intampina pe vizitatori ofiterul de serviciu de la poarta.

Acesta nu iti permite nici macar sa te apropii sa vorbesti cu persoana de la receceptie, fara sa iti ceara actele. in cladire, a tinut sa precizeze portarul, este interzisa folosirea telefoanelor mobile si a oricaror aparate de inregistrat.