Firmei Eurografica din Bucuresti i-a mers din plin pe timpul guvernului Nastase. Mai intii, in luna februarie 2004, firma a semnat un contract incheiat cu Secretariatul General al Guvernului (SGG), in valoare de aproximativ un miliard de lei pentru materiale tipizate de protocol. Aceasta este singura afacere a firmei cu Guvernul, in perioada 2000-2004, conform declaratiei lui Cristian Schink, seful Biroului de Presa al SGG.

Promotionale devenite electorale

Citeva luni mai tirziu, afacerile s-au extins si Eurografica, impreuna cu SC Vertcon Bacau, "l-au ajutat" pe premierul de atunci, Adrian Nastase, in campania electorala. Astfel, potrivit unor surse judiciare, Eurografica ar fi comandat de la diferite firme mai mici produse promotionale precum: fulare, sepci, agende sau pixuri, inscriptionate, in prima faza, cu numele sau. Insa in momentul in care s-au emis facturile, reprezentantii Eurografica au cerut ca in locul numelui firmei, pe aceste produse sa apara scris "Adrian Nastase".

Citeste si:

Aceleasi surse mai spun ca toate aceste materiale ar fi fost folosite ulterior, de premierul Adrian Nastase, in scopuri electorale. In total, acestea au costat 26 de miliarde de lei, insa o parte din suma ar fi fost achitata de firma Vertcon. Afacerea cu materialele electorale este acum cercetata de procurorii DNA si face obiectul celui mai un nou dosar penal din "colectia" lui Adrian Nastase.

Firma Eurografica are sediul in Bucuresti si apartine italianului Aristide Bonetti, care detine 45% dintre actiuni, lui Gianni Marco Guasti, tot italian, dar care locuieste in Romania, ce detine tot 45% dintre actiuni. Diferenta de 10% este a romanului Cristian Mihail Vasile.