Pana in 2008 ar trebui finalizati aproximativ 265 de kilometri de autostrada si 98 de kilometri de variante ocolitoare, potrivit contractelor de executie aflate in derulare de pe vremea fostului ministru al transporturilor Gheorghe Dobre. Practic, acestea sunt lucrarile pe care le are de finalizat noul ministru al transporturilor, Radu Berceanu. Anul trecut, autoritatile au batut pasul pe loc si nu au construit niciun kilometru de autostrada, desi ministerul a avut la dispozitie un buget de 2 miliarde de euro.
Situatia arata asa pe hartie, si ar trebui sa se regaseasca si in practica, daca firmele angajate in derularea lucrarilor vor respecta cu sfintenie termenele de finalizare.

Radu Berceanu este rezervat in privinta incheierii lucrarilor respective, pentru ca, explica ministrul, "constructorii nu se tin de treaba". in aceasta situatie, "singurul lucru care se poate face este penalizarea firmelor care depasesc termenele contractuale prevazute pentru finalizarea lucrarilor de infrastructura finantate din fonduri publice", ne-a declarat ministrul transporturilor. Asa s-a intamplat ieri cu Astaldi si Alpine, companii pentru care ministrul Berceanu a anuntat penalitati din cauza intarzierii lucrarilor la Otopeni.