Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri sta pe un butoi de pulbere, iar conducerea tine mortis sa aprinda fitilul cat de curand. CNADNR nu are semnate contracte cu firmele care au facut dezinfectiile pentru cel de-al doilea val de gripa aviara, dar intentioneaza sa intocmeasca documentele si sa faca platile... retroactiv.

Jurnalul National v-a dezvaluit pe parcursul mai multor articole aspecte extrem de controversate privind contractarea de structuri din ograda Ministerului Transporturilor (Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania si CFR SA) in octombrie 2005 a unor servicii de dezinfectie pentru combaterea gripei aviare. Ordinul nul al ministrului Gheorghe Dobre care a stat la baza operatiunii si care atragea ilegalitatea acesteia, suveica de subcontractari care au piperat corespunzator tarifele, legaturile de afaceri ale unuia dintre directorii Agentiei de Sanatate Publica (structura ministerului care avea obligatia de a supraveghea operatiunea din punct de vedere al implicatiilor veterinare) cu patronul firmei SC Lumi SRL care executa lucrarea sunt doar cateva. Totul a culminat cu un control de teren care a constatat nerespectarea concentratiilor substantelor utilizate.

FARA CONTRACTE

Toate aspectele cu iz penal pe care vi le-am insirat mai sus sunt insa floare la ureche fata de bomba care sta sa explodeze cat de curand la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Din cauza ca legea interzice contractarea inainte de a avea la dispozitie sursele bugetare necesare pentru plati, CNANDR nu a semnat pana acum contracte cu firmele care fac dezinfectiile pentru combaterea gripei aviare. Cu alte cuvinte, societatile lucreaza de la 13 mai, data la care s-a declansat cel de-al doilea val de gripa aviara, si pana in prezent din pur patriotism. Situatia este cu atat mai bizara, cu cat, potrivit surselor noastre, Consiliul de Administratie al CNANDR a interzis, intr-o sedinta desfasurata la 24 aprilie, contractarea de servicii de decontaminare.