Cheltuielile pentru publicitate ale institutiilor publice au scazut, anul trecut, de aproximativ patru ori fata de 2004, se arata intr-un raport realizat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI). Mai precis, in 2005 s-au alocat din bani publici doar 3,8 milioane de euro, fata de 14,7 milioane de euro cit se cheltuisera cu un an in urma.

Cite un Mercedes pe zi in 2004

Motivul acestei scaderi drastice este pus de reprezentantii CJI, in primul rind, pe seama adoptarii legislatiei cu privire la transparenta achizitiilor publice care, se pare, i-a speriat pe multi dintre ministrii guvernului Tariceanu. ,,Disparitia a aproximativ zece milioane de euro din piata publicitatii este cauzata de faptul ca institutiile publice angajasera anii trecuti publicitate care nu era necesara. De asemenea, este vorba despre o timorare a aparatului administrativ care momentan se teme sa aloce bani, chiar daca este necesar", a explicat Ioana Avadani, directorul CJI.

De luat in calcul, totusi, si faptul ca 2005 nu a fost an electoral. Reamintim ca ziarul ,,Cotidianul’’ a fost primul care a prezentat, la inceputul anului trecut, situatia publicitatii de stat din perioada 2000-2004. Concluzia a fost una usturatoare pentru contribuabilii romani: imaginea ministrilor lui Nastase ne-a costat un Mercedes pe zi - 40.000 de euro. Adica 1,2 milioane de euro lunar.