Licitatia de reparare a autostrazii Bucuresti-Pitesti a fost cistigata de firma Euroconstruct, patronata de Dan Besciu, proprietarul restaurantului Golden Blitz, atit din cauza unor clauze "ajutatoare" impuse de stat prin caietul de sarcini, cit si a unei greseli elementare din partea partenerului roman de afaceri al Alpine.

Desi mult mai ieftina, 16 milioane de euro, fata de 30 de milioane, cu cit si-a adjudecat lucrarea consortiul Euroconstruct - Pa Co - Search, oferta austriecilor de la Alpine a fost respinsa din trei motive, spun oficialii Companiei Na-tionale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Un prim punct slab a fost faptul ca Alpine nu detinea in proprietate utila-jele necesare. In general, nici una dintre firmele straine nu se cara din tarile lor cu utilaje de zeci de tone pina in Romania si prefera ca atunci cind cistiga licitatia sa lucreze cu subcontractori romani care au propriile utilaje. In cazul de fata, Alpine a aratat mai multe contracte de subantre-priza pe care le avea pentru aceasta lucrare.

Cerinta CNADNR este contrara ultimelor modificari aduse legislatiei privitoare la achizitiile publice si favorizeaza citeva mari firme romanesti. La mijlocul anului trecut guvernul Tariceanu a abrogat mai multe prevederi in legislatia achizitiilor publice, reunite sub titlul de "marja de preferinta interna", care favorizau firmele ce foloseau forta de munca sau utilaje romanesti. Or, tocmai dupa aceasta modificare, CNADNR face un caiet de sarcini contrar prevederilor adoptate de guvernul Tariceanu.

Citeste si:

Romanii au prioritate

Demn de mentionat este ca, la instalarea ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, presedintele Basescu i-a cerut acestuia sa aiba grija de firmele romanesti din constructii, iar seful statului este bun prieten cu patronii multora dintre acestea.