Licitatia organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), subordonata Ministerului Transporturilor, a dat drept cistigatoare la lucrarile de reparare a autostrazii Bucuresti-Pitesti asocierea firmelor Euroconstruct, Pa Co si Search Corporation, chiar daca firmele au cerut aproape de doua ori mai multi bani decit concurenta formata din firma austriaca Alpine si cea autohtona Consilier Construct.

Amnezia planeaza pe oferte

In timp ce consortiul care a cistigat licitatia a solicitat statului 30 de milioane de euro pentru repararea portiunii cuprinse intre km 23 si 46, gruparea condusa de firma austriaca a cerut doar 18 milioane de euro. Aceasta a pierdut totusi licitatia deoarece, spune conducerea CNADNR, a avut un proiect incomplet de reparare a autostrazii.

Seful institutiei care a organizat licitatia, Directia Regionala de Drumuri si Poduri Bucuresti, Serban Ghinea, spune ca nu isi aminteste care a fost valoarea ofertei depuse de Alpine, deoarece el nu a participat la licitatie. "Nu stiu pe dinafara", spune acesta. Ajutat, Serban Ghinea isi reaminteste: "Da, cam asa ceva, cinci sute si ceva de miliarde de lei, deci cam 18 milioane de euro", accepta Ghinea.

Citeste si:

Licitatie cu mere si pere

Motivul atribuirii lucrarilor de reparatii unui grup de firme care a cerut aproape de doua ori mai multi bani este faptul ca acesta a avut din punctul de vedere al proiectului o solutie completa fata de concurenta Alpine-Consilier Construct.

"Licitatia are criteriu de selectie capacitatea tehnico-economica ce include si proiectarea, nu neaparat pretul cel mai mic", spune Ghinea.