Coruptia exista, ea ii costa pe toti romanii si inseamna, in ultima instanta, mai putini bani publici, a declarat, ieri, ministrul Justitiei, Monica Macovei, la lansarea primei campanii anticoruptie, finantata de Guvernul Romaniei. "Vrem o campanie anticoruptie pentru ca este nevoie de ea, de efectele acesteia, care se vor produce in timp, atat asupra functionarilor publici, cat si asupra celorlalti oameni, cu totii pusi in situatia de a da spaga", a afirmat Macovei. Ea a admis ca nu au fost finalizate foarte multe cazuri de coruptie, din cauza "organelor de ancheta, care nu si-au facut datoria, ani si ani de zile".

Macovei a precizat ca Ministerul Justitiei va lansa, in curand, o campanie care va fi axata numai pe anticoruptie, in domeniul justitiei. Ea a adaugat ca sondajele de opinie realizate in ultima vreme arata ca oamenii asociaza coruptia cu actul de justitie. Atat ministrul Justitiei, cat si cel al Integrarii Europene, Anca Boagiu, au recunoscut ca au dat "spaga" la medici sau pentru parcarea autoturismelor, dar ca nu au luat niciodata. "Combaterea coruptiei se face cu mijloace penale, dar fondul acestei campanii este acela de a preveni fenomenul coruptiei", a spus Macovei. Campania "E.U. nu dau si E.U.nu iau spaga" se deruleaza in perioada 13 iunie - 9 iulie 2006 si are drept scop modificarea atitudinii functionarilor publici si a cetatenilor fata de fenomenul numit "spaga" si informarea lor asupra modalitatilor de combatere a coruptiei. Publicul tinta este constituit, in primul rand, de catre bugetari, cu o atentie speciala indreptata, intr-o prima faza, spre functionarii publici.

Miza acestui proiect este aceea de a se incerca modificarea mentalitatilor, o misiune dificila, de lunga durata, dar imperativa. Avand in vedere ca problema coruptiei nu este numai una institutionala, ci si una de atitudine, o astfel de campanie completeaza eforturile care se fac la nivel institutional. Un public tinta secundar il reprezinta cetatenii care intra in contact cu cei mentionati, ambele categorii urmand a primi mesaje simbolice (insigne, spoturi video si audio, precum si bancnota de 0 lei), cat si mesaje practice de informare asupra alternativelor "spagii" (site internet, pliante).

Aceasta campanie urmeaza sa se adreseze primelor 40 de orase ale tarii ca numar de populatie, indeosebi resedinte de judet, plus populatiei din Capitala. Institutiile vizate sunt cele in care se face contactul intre functionarul public si cetatean, urmand ca ambelor categorii sa li se distribuie insigne si pliante informative, acestea fiind sustinute de mesajele mentionate.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.