Ca sa treci prin "santierul" de pe DN 1, in zona localitatii Otopeni ai nevoie de nervi de otel si e o adevarata sansa sa poti sa conduci cu 30 kilometri la ora, fara sa-si rupi vreo bucsa sau sa-ti lasi o roata in drum. Soseaua arata ca dupa bombardament: denivelari intre benzi, gropi, restrictii. Drumarii promit insa ca vom scapa de cosmarul de pe DN 1 pana la sfarsitul lunii iunie si ca soseaua va fi la fel de buna ca cele din tarile Uniunii Europene.

Pe de alta parte, peste doua saptamani, va fi finalizat noul pod de la Otopeni. "Am inceput sa asfaltam podul de la Otopeni, vor urma lucrarile de semnalizare si marcajele si, daca vremea buna tine cu noi, dam drumul circulatiei pe pod dupa data de 20 mai", ne spune Gheorghe Murgulescu, sef Serviciu Poduri AND. Italienii de la Ansaldi i-au pus pe drumari la munca zi si noapte si podul va fi gata cu doua luni inainte de termenul prevazut in contract. Mai mult, inainte de pod se va amenaja un sens giratoriu pentru ca accesul vehiculelor sa fie mai usor dinspre aeroport pe DN1, iar pentru pietoni vor fi montate cinci pasarele. "Speram ca pe portiunea de dupa Aeroportul Otopeni o sa se circule in conditii normale, cu 70 km/ora", au mai spus drumarii.

De la sfarsitul lunii mai incepe insa alt calvar: drumarii se vor apuca de treaba la noua autostrada spre Brasov. "Autostrada Bucuresti-Brasov este cea mai importanta pentru Valea Prahovei, unde nu se mai poate circula sambata si duminica", ne spune Corneliu Marius Turcu, expert in drumuri si auditor la Societatea Romana pentru Asigurarea Calitatii.

Citeste si:

Capitala mai are nevoie de trei sosele de centura

In opinia sa, pe langa autostrazi, Bucurestiul are nevoie urgenta de doua sau chiar trei sosele de centura. "Pe Centura se circula in conditii bune, doar ca este una singura si din aceasta cauza este blocata zilnic de coloane intregi de masini. Alte capitale europene au doua sau chiar trei sosele de centura. De exemplu, Viena are trei centuri - exterioara, de mijloc si centrala", a mai spus Corneliu Turcu.