Dezvoltarea infrastructurii Aeroportului ,,Henri Coanda’’ il va extinde cu aproximativ 600 de hectare, potrivit unui act normativ adoptat in ultima sedinta de guvern. Proiectul cuprinde: construirea de noi terminale moderne de pasageri, platforme de parcare a aeronavelor, platforma pentru cursele cargo, cai de rulare si parcari supraetajate. "Aceasta decizie a fost luata in urma constatarii ca in anul 2005 s-a inregistrat o crestere cu 15% a fluxului de calatori fata de 2004", a declarat Oana Marinescu, purtatorul de cuvint al Guvernului.

Pe linga dezvoltarea aeroportului, autoritatile au luat in calcul si crearea unei infrastructuri rutiere si feroviare pentru asigurarea accesului in zona de est a Aeroportului ,,Henri Coanda’’. Totodata, exista un proiect mai vechi al Metrorex de extindere a retelei de metrou pina in zona Aeroportului Otopeni.

Gara si statii RATB

"Pentru facilitarea accesului, proiectul are prevazut, in etapa a treia, constructia unei cai ferate care va face legatura intre aeroport si garile din Bucuresti. Totodata, se va introduce si transportul rutier public", a explicat Valentin Iordache, purtatorul de cuvint al Aeroportului ,,Henri Coanda’’. Toate aceste lucrari vor fi finalizate pina in 2013, potrivit programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare. Proiectul mai prevede realizarea unui parc tehnologic "high tech" pentru dezvoltarea activitatilor conexe transportului aerian, care va fi gata pina in 2015.

Sute de hectare expropriate

Citeste si:

Proiectul de dezvoltare a infrastructurii Aeroportului ,,Henri Coanda’’ ar putea fi declarat de utilitate publica, adica proprietarii terenurilor pe zona unde se va extinde vor fi desproprietariti printr-o ordonanta. "Suprafetele de teren care ar urma sa fie expropriate fac parte din intravilanul orasului Otopeni si din extravilanul comunei Tunari", explica Oana Marinescu.

Intrebat daca a incercat sa stea de vorba cu proprietarii terenurilor inainte de a declara proiectul de utilitate publica, asa cum prevede legea, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Alexandros Galatiatos, a preferat sa dea un exemplu din 1920. "In anul 1920, statul roman a expropriat 300 de hectare de teren pe motiv de utilitate publica. La fel este si acum", motiveaza Alexandros Galatiatos.

Proiectul lui Basescu

Proiectul a fost initiat de presedintele Traian Basescu in anul 1999, pe cind era ministrul Transporturilor.

El a fost scos de la naftalina in sedinta guvernului din aceasta saptamina, cind Executivul a emis un proiect de lege care prevede declararea lucrarilor in regim de utilitate publica, pentru achizitionarea terenului necesar dezvoltarii. Conform programului, achizitionarea terenurilor trebuia facuta pina in 31 decembrie 2005.